Το 50% των Ελλήνων επιλέγουν τα social media για να σας αναζητήσουν και να μάθουν τα νέα σας. Εσείς αξιοποιείτε επαρκώς αυτή την πηγή για να αναδειχθεί σωστά το Employer Brand σας;
Αν προσπαθείτε να διαμορφώσετε το Employer Brand σας και να εγκαθιδρύσετε μια ανταγωνιστική εικόνα εργοδότη χωρίς να χρησιμοποιείτε τα social media, τότε αφήνετε έξω από τις προσπάθειές σας, τον έναν στους δύο από το κοινό που στοχεύετε. Τα social media αντί να ξεφουσκώνουν ως πλατφόρμες επιρροής, όπως κάποιοι εκτίμησαν παλιότερα, πετυχαίνουν το αντίθετο: στην Ελλάδα κυρίως η χρήση τους είναι πολύ μεγαλύτερη από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σε πρόσφατο report του Ευρωβαρόμετρου για το 2024, φαίνεται πόσο «βαριά» χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κάνει το κοινό στο οποίο στοχεύετε. Το 55% των Ελλήνων επιλέγει να αντλεί πληροφόρηση από τα social media, ενώ ο μέσος όρος της ΕΕ είναι στο 37%. Στις ηλικίες μάλιστα που στοχεύετε ως εργοδότης για να εντοπίσετε ταλέντα, η διείσδυση είναι ακόμα πιο μεγάλη, φτάνοντας το 67% για άτομα έως 39 ετών.
Τα ίδια αποτελέσματα φαίνονται και στις ανεξάρτητες πρόσφατες έρευνες του kariera.gr, μέσα από το Employer Branding Solutions. Σε δύο από τους πιο ισχυρούς κλάδους της Οικονομίας, την Τεχνολογία και τη Φιλοξενία, οι ερωτηθέντες μας απάντησαν ότι -ναι- μπαίνουν στα social media στοχευμένα για να αναζητήσουν ευκαιρίες καριέρας σε ποσοστό 43,6% (κλάδος Τεχνολογίας) και 47,6% (κλάδος Φιλοξενίας). Καθόλου χαμηλά, έτσι;
Δείξε μου τα social σου, να σου πω ποιος είσαι
Το κοινό σας, σε εξίσου υψηλό ποσοστό (57,6% για τον κλάδο της Φιλοξενίας και σχεδόν 40% για την Τεχνολογία), κοιτάζει τις επαγγελματικές σελίδες σας στα social media για έναν ακόμα λόγο: για να δει τι είδους εργοδότης είστε, για να εκτιμήσει αν θα ταίριαζε στην κουλτούρα της εταιρεία σας και να διαπιστώσει αν υπολογίζετε την αξία του ανθρώπινου δυναμικού σας, δηλώνοντας μάλιστα ότι κάτι τέτοιο είναι σημαντικό. Οι αντίστοιχες μετρήσεις που κάναμε μέσα από το Employer Branding Solutions για τις εταιρείες, και όχι για τους εργαζόμενους και υποψηφίους, δείχνει ότι εδώ υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία ανεκμετάλλευτη: μόλις το 13,3% των εταιρειών του κλάδου της Φιλοξενίας και το 12,3% των εταιρειών του κλάδου της Τεχνολογίας έχουν έναν social media λογαριασμό αφιερωμένο στο ανθρώπινο δυναμικό.
Στρατηγική social media
Το marketing της εταιρείας σας σε συνεργασία με το HR, μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης στην αναβάθμιση της εργοδοτικής σας εικόνας. Αυτή η εικόνα στην συνείδηση των χρηστών των social media θα σας δώσει προβάδισμα σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας, στην προσέλκυση, διεκδίκηση αλλά και διατήρηση ικανών και ταλαντούχων εργαζομένων. Παρακάτω, έχουμε διατυπώσει μερικά ερωτήματα που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας, καθώς σχεδιάζετε την στρατηγική σας για employer branding μέσα από social media:
- Αντιμετωπίζετε την προβολή της εργοδοτικής σας εικόνας με την ίδια φροντίδα που το κάνετε και για τα προϊόντα/υπηρεσίες σας; Οι περισσότεροι επενδύουν όλη τους την προσοχή στο πώς να προσελκύσουν μέσω social media πελάτες, και ολιγωρούν για το πώς θα προσελκύσουν μια νέα προσθήκη στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας τους, μια προσθήκη που μπορεί να είναι κρίσιμη για την επιχειρηματική τους ανάπτυξη.
- Έχετε αποφασίσει σε ποια social media θα προβάλετε το employer brand σας; Το Facebook παραμένει το πιο δημοφιλές στην Ελλάδα (ενώ παγκοσμίως είναι το 2ο πιο δημοφιλές), με το 78% των Ελλήνων χρηστών να το χρησιμοποιεί, σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari. Παρ’ όλα αυτά, τα μεγάλα ποσοστά του Facebook αφορούν Millennials και Gen X, ενώ οι νεότερες γενιές προτιμούν το TikTok και το Instagram (και εσχάτως το Threads). Ειδικά το TikTok ξεπερνάει το Facebook και το Instagram σε επίπεδο χρόνου χρήσης παγκοσμίως, κυρίως στη GenZ, ενώ το X (πρώην Twitter) έχει ρίξει σημαντικά τα ποσοστά του λόγω του νέου management και των αναταράξεων που γνώρισε η πλατφόρμα το τελευταίο διάστημα. Άρα επιλέξτε σωστά τα «κανάλια» με γνώμονα το κοινό που θέλετε να στοχεύσετε.
- Έχετε να προβάλετε κάποια ξεχωριστή Πρόταση Αξίας Εργαζομένων (EVP: Employee Value Proposition); Έχουμε δει σε προηγούμενο άρθρο πόσο θα σας βοηθήσει να έχετε σχηματίσει ένα EVP που περιγράφει συνοπτικά την εργοδοτική σας αξία. Αν έχετε φτιάξει κάτι τέτοιο, καλό είναι να διαπνέει κάθε σας ανάρτηση, κάθε δημοσίευση αγγελίας που βάζετε, κάθε ενέργεια που αφορά το ανθρώπινο δυναμικό σας.
- Είστε αυθεντικοί; Αυτό ίσως και να έπρεπε να μπει στην κορυφή της λίστας μας. Ως ειδικοί στο Ανθρώπινο Δυναμικό, βλέπουμε ότι οι περισσότερες εταιρείες απλώς αντιγράφουν διακριτικά η μία την άλλη. Ή ακόμα χειρότερα, παρατηρούν τη «συνταγή επιτυχίας» μιας εταιρείας και την αναπαράγουν. Κάντε κάτι αυθεντικό. Τα social media θέλουν ειλικρίνεια, ζεστασιά, θέλουν ωραίο story-telling (να αφηγηθείτε δηλαδή μια ωραία ιστορία από τους εργαζομένους σας). Θέλουν content (περιεχόμενο) που δεν θα βάζατε σε ένα “στεγνό” εταιρικό περιοδικό.
- Αλληλεπιδράτε; Τα κοινωνικά δίκτυα θέλουν αλληλεπίδραση. Δεν μπορείτε απλώς να δημοσιεύετε και να μην ανταποκρίνεστε σε likes, comments, shares κ.λπ. Πρέπει να είστε ενεργοί τόσο με τους εργαζομένους σας, όσο και με τα υπόλοιπα κοινά σας, να απαντάτε σε μηνύματα, σε ερωτήματα και να δημιουργείτε engagement.
- Σε ποιον/α αναθέτετε τα social; Το marketing όπως και το employer branding στα social media δεν μπορεί να το κάνει οποιοσδήποτε. Ο άνθρωπος που το αναλαμβάνει συστήνουμε να έχει ειδίκευση σε αυτό, να έχει ενθουσιασμό, να παρακολουθεί το τι λειτουργεί και τι όχι, να μπορεί να φτιάξει περιεχόμενο ανάλογα με την κάθε πλατφόρμα (π.χ. άλλο περιεχόμενο θα βάλετε σε ένα people channel στη σελίδα σας στο YouTube, και άλλο στο Facebook), να χρησιμοποιεί τα κατάλληλα εργαλεία στόχευσης. Η σωστή επιλογή συνεργάτη -και εδώ- θα σας λύσει τα χέρια, ώστε να προβάλετε τα στοιχεία εκείνα που σας καθιστούν πιο ελκυστικό εργοδότη σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας.
Οι πιο αγαπημένες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ των χρηστών της Gen Z από τον Σεπτέμβριο του 2023 και μετά. Έρευνα: Statista 2024
Χρειάζεστε περισσότερη βοήθεια σχετικά με το Employer Brand σας;
Συμπληρώστε τη φόρμα και μάθετε τι μπορεί να κάνει για εσάς
η ομάδα Employer Branding Solutions του kariera.gr.