Βρείτε τους τρόπους να προσφέρετε μια εμπειρία στους υποψηφίους σας, το ίδιο θετική με αυτή που προσφέρετε στους πελάτες σας.
Στον σημερινό κόσμο του HR, αντιλαμβανόμαστε όλοι τα τελευταία χρόνια μια αναδυόμενη ανάγκη: να αντιμετωπίζουμε τους εν δυνάμει εργαζομένους μας, σαν εν δυνάμει… εσωτερικούς πελάτες. Ας τα πάρουμε από την αρχή: στους πελάτες της επιχείρησής σας προσφέρετε ένα συγκεκριμένο Customer Experience, μια θετική εμπειρία για να τους κρατήσετε engaged, για να βιώνουν την επαφή με το brand σας θετικά, για να σας προτιμούν, και να προτείνουν το brand σας και σε άλλους.
Το ίδιο θέλετε και για το Employer Brand σας, το brand που έχετε ως Εργοδότης. Θέλετε να δημιουργείτε κίνητρα στους υποψηφίους για να σας προτιμούν όπως σας προτιμούν οι πελάτες σας, για να μιλούν σε άλλους με θετικά λόγια, για να θέλουν να ενσωματωθούν στην επιχείρησή σας, και να μείνουν κοντά της. Ένας από τους πιο δυνατούς τρόπους για να το πετύχετε αυτό είναι να προσφέρετε ένα θετικό Candidate Experience.
Μέσω των υπηρεσιών Employer Branding Solutions του kariera.gr, δημιουργούμε για εσάς εξατομικευμένες λύσεις και ένα Candidate Experience ικανό να προσελκύει τους εργαζομένους που έχετε ανάγκη. Μάθε πως!
Μια μικρή ξενάγηση στο ταξίδι του Candidate Experience
Όπως συμβαίνει με το Customer Experience, έτσι και το Candidate Experience είναι μια συνολική εμπειρία, ένα ταξίδι με αρχή, μέση και τέλος. Η εμπειρία υποψηφίου ξεκινάει από την πρώτη σας επαφή με τον υποψήφιο (μέσα από μια αγγελία εργασίας που δημοσιεύετε, μέσα από την ελκυστικότητα του career site σας κ.λπ.), και ολοκληρώνεται όταν προσλάβετε ή «απορρίψετε» τον υποψήφιο. Και ναι, η εμπειρία πρόσληψης είναι το ίδιο σημαντική με την εμπειρία «απόρριψης».
Πάμε να δούμε συνοπτικά, τα στάδια αυτού του ταξιδιού:
- H Προσέλκυση Υποψηφίων (Talent Attraction), η αρχή του candidate journey, πραγματοποιείται είτε μέσω των πληροφοριών που παρέχει ένα Career Site, είτε μέσω περιεχομένου στα Social Media, σε Job Boards (kariera.gr, LinkedIn κ.λπ.) ή σε οποιαδήποτε άλλο μέσο προώθησης της εξωστρέφειάς σας προς την αγορά εργασίας.
- H Διαδικασία Αίτησης (Application Process) παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο στην εμπειρία ενός υποψηφίου, καθώς ο αριθμός των βημάτων μιας αίτησης μπορεί να ευνοήσει ή αντιθέτως να τον αποτρέψει από την ολοκλήρωση της αίτησής του. Ο μεγάλος αριθμός βημάτων κάνει χρονοβόρα και κουραστική τη διαδικασία της αίτησης.
- Η Πρώτη Επικοινωνία (Screening) με τον υποψήφιο όπως ένα email επιβεβαίωσης λήψης βιογραφικού ή η τηλεφωνική συνέντευξη, παρουσιάζουν έμμεσα την κουλτούρα και τις αξίες ενός εργοδότη, δημιουργώντας έτσι συγκεκριμένες εντυπώσεις στο μυαλό του υποψηφίου, προτού προχωρήσει στα επόμενα στάδια.
- Η δια ζώσης ή διαδικτυακή συνέντευξη (Interview) αποτελεί την πρώτη εις βάθος αλληλεπίδραση ενός υποψηφίου με τους εκπροσώπους μιας εταιρείας, που αποτελούν τον καθρέφτη της. Οι εταιρικές αξίες, η εταιρική κουλτούρα, η εργασιακή καθημερινότητα και οι πολιτικές μιας εταιρείας αντικατοπτρίζονται όχι μόνο από τα λόγια των εκπροσώπων, αλλά και από την στάση και συμπεριφορά τους προς τον υποψήφιο. Αντίστοιχα, εξακριβώνονται και οι αρμοδιότητες του εκάστοτε ρόλου, οι προοπτικές εξέλιξης και οι οργανωσιακές διαδικασίες προς τους εργαζόμενούς της.
- Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης, η ανατροφοδότηση (Feedback) που λαμβάνουν οι υποψήφιοι ολοκληρώνει την εικόνα τους για τον εργοδότη, ανεξάρτητα από το θετικό ή αρνητικό αποτέλεσμα. H ανατροφοδότηση οφείλει να είναι αμφίδρομη, από και προς τον υποψήφιο.
Εσείς τι Candidate Experience προσφέρετε;
Είναι πραγματικά σημαντικό να συζητάτε στην εταιρεία σας την εμπειρία υποψηφίου, όπως συζητάτε την εμπειρία πελάτη. Κάποια «δείγματα» μιας μη θετικής εμπειρίας υποψηφίου είναι:
- Ένα ανύπαρκτο ή μη λειτουργικό Career Site (δείτε εδώ τη σημασία ύπαρξης ενός Career Site)
- Αγγελίες εργασίας που δεν έχουν σωστό job description ή που δεν επικοινωνούν σωστά ή και καθόλου την κουλτούρα σας
- Πολύπλοκη διαδικασία αίτησης για ανοικτές θέσεις εργασίας (πολλά πεδία, πολλά βήματα ή μη ξεκάθαρος τρόπος αίτησης)
Insight από το kariera.gr:
Ο μέσος υποψήφιος αφιερώνει 3-4 ώρες για να προετοιμάσει και να υποβάλει μια μόνο αίτηση, ενώ το 70% των εταιρειών πιστεύει ότι χρειάζεται λιγότερο από μία ώρα. Σύμφωνα με μελέτες από εταιρείες πρόσληψης, οι υπεύθυνοι προσλήψεων μπορούν να αυξήσουν τα ποσοστά μετατροπής (υποψήφιοι που βλέπουν μια αγγελία εργασίας που συνεχίζουν να συμπληρώνουν μια αίτηση) έως και 365% μειώνοντας τη διάρκεια της διαδικασίας αίτησης σε πέντε λεπτά ή λιγότερο. Το 60% των ατόμων που αναζητούν εργασία μπορεί να «τα παρατήσουν» κατά τη συμπλήρωση της αίτησης εργασίας – κι αυτό είναι κάτι που μπορείτε να αποφύγετε.
- Μη mobile-optimized site
- Απουσία ύπαρξης talent pool ώστε να μπορούν οι υποψήφιοι να σας υποβάλουν το βιογραφικό τους ακόμα κι αν δεν υπάρχουν ενεργές διαθέσιμες θέσεις
- Μη απάντηση στους υποψηφίους που υποβάλουν αίτηση, ή που περνούν από διαδικασία συνεντεύξεων
- Αρνητική εμπειρία συνέντευξης ή γενικότερης αλληλεπίδρασης με την εταιρεία
Οφέλη μιας θετικής εμπειρίας υποψηφίου
Αφού αξιολογήσετε ρεαλιστικά την εμπειρία υποψηφίου που παρέχετε, θα έχετε τα κατάλληλα εργαλεία για να την ενισχύσετε. Αυτό θα έχει για εσάς πολλαπλά οφέλη:
- Θα ενθαρρύνετε περισσότερους υποψηφίους να έρθουν σε επαφή μαζί σας και να υποβάλουν την αίτησή τους
- Θα διευκολύνετε δραστικά τις διαδικασίες επιλογής και πρόσληψης που ακολουθείτε
- Θα δημιουργήσετε ένα θετικό και διαρκές word-of-mouth
- Θα αναδείξετε πιο αποτελεσματικά το Employee Value Proposition της εταιρείας σας
- Θα είστε πιο ανταγωνιστικοί για κορυφαία ταλέντα ανάμεσα στις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου σας
- Θα μειώσετε τους χρόνους αλλά και το κόστος πρόσληψης (Time to Hire & Cost per Hire)
- Θα αποτρέψετε το φαινόμενο του «απογοητευμένου ικανού υποψηφίου»
- Θα αρχίσετε να χτίζετε ένα πολύ χρήσιμο talent pool (βάση/δεξαμενή υποψηφίων) για μελλοντική χρήση
- Και τέλος θα ενδυναμώσετε συνολικά το Employer Brand σας, την εργοδοτική σας φήμη
Γιατί πρέπει να λαμβάνετε υπόψη την εργοδοτική σας φήμη; Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του kariera.gr που πραγματοποιήθηκε σε πάνω από 1.000 υποψηφίους σε 3 διαφορετικούς κλάδους (IT, Call Centers & Retail):
94% των υποψηφίων δήλωσαν ότι ακόμα και αν δεν αναζητούσαν νέα θέση εργασίας, θα εξέταζαν σοβαρά μία πρόταση από εταιρεία με καλή φήμη.
69.5% των υποψηφίων δήλωσε ότι είναι λίγο έως καθόλου πιθανό να επιλέξουν έναν εργοδότη με κακές κριτικές από προηγούμενους εργαζομένους.
65% των υποψηφίων δήλωσε ότι είναι απίθανο να υποβάλει αίτηση για εταιρεία που έχει κακή φήμη για τη διαχείριση των ανθρώπων της.
91% των υποψηφίων δήλωσαν ότι εξετάζουν τις αξιολογήσεις μιας εταιρείας πριν υποβάλουν αίτηση σε ανοιχτές θέσεις εργασίας.
Από την Employer Branding Solutions, Associate Consultant, Έφη Γιουμπάκη