Στοχεύεις σε μια θέση Area Manager (Περιφερειακού Διευθυντή Πωλήσεων);

Job description Area Manager

Το πεδίο δράσης σου δεν είναι ένα μόνο σημείο ή ένα μόνο κατάστημα. Είναι μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή. Που σημαίνει ότι είσαι υπεύθυνος/η για την ομαλή λειτουργία των Πωλήσεων και τη χάραξη στρατηγικής για πολλαπλά σημεία επιρροής και παρουσίας μιας εταιρείας. Είσαι σαν ένας/μία παντεπόπτης μιας περιοχής, παίζοντας κρίσιμο ρόλο ώστε το brand σου να ευδοκιμήσει εμπορικά σε αυτή την περιοχή. Αντίστοιχη θέση με αυτή του/της Area Manager είναι και η θέση του/της Regional Manager, με τη διαφορά ότι συνήθως οι Regional Managers έχουν υπό την ευθύνη τους ακόμα μεγαλύτερες γεωγραφικές περιοχές/περιφέρειες. Αν σου φαίνεται ενδιαφέρουσα αυτή η πρόκληση, μάθε περισσότερα παρακάτω.

Πού βρίσκεται στην «ιεραρχία» του Λιανεμπορίου και των Πωλήσεων;

Σε μια εταιρεία, ανάλογα με το πόσο μεγάλη είναι και πόσες γεωγραφικές αγορές αγγίζει, μπορεί να υπάρχουν περισσότεροι από ένας Area ή Regional Managers. Για παράδειγμα, μια εταιρεία που έχει εμπορική δραστηριότητα στην Αθήνα αλλά και τη Θεσσαλονίκη, ίσως συναντήσεις έναν/μία Manager για την Αθήνα και έναν/μία για τη Θεσσαλονίκη. Ή μπορεί να υπάρχει  ένας/μία Manager για πολύ μεγαλύτερη περιοχή, όπως για ολόκληρη τη Βόρεια ή Νότια Ελλάδα (ή και πιο ευρύ γεωγραφικό πεδίο). Άρα οι Area Managers και κατά συνέπεια οι Regional Managers ιεραρχικά είναι ανώτεροι από τους κατά τόπους Sales Managers ή Store Managers (Υπεύθυνους Πωλήσεων που έχουν έναν μεμονωμένο σημείο ευθύνης), αλλά αναφέρονται με τη σειρά τους στους Retail ή Sales Directors, που είναι επικεφαλής για όλο το φάσμα εμπορικής δραστηριότητας μιας εταιρείας.

Δες όλες τις θέσεις στο Λιανικό Εμπόριο για να πάρεις μια ιδέα, εδώ. 

Τι αρμοδιότητες έχει συνήθως ο/η Area Manager;

Όπως είδαμε, έχει πιο ευρείες αρμοδιότητες από έναν τοπικό Store Manager ή Sales Manager, αλλά πάμε να τις καταγράψουμε αναλυτικά:

  • καθορίζει το πλάνο πωλήσεων και τους στόχους πωλήσεων για όλα τα καταστήματα της περιοχής ευθύνης του/της
  • καθοδηγεί, διαχειρίζεται και εκπαιδεύει τους Υπεύθυνους / Διευθυντές Καταστημάτων (Store Managers) για την επίτευξη των εμπορικών στόχων της εταιρείας
  • είναι υπεύθυνος/η για την ανάπτυξη του πελατολογίου σε μια ολόκληρη γεωγραφική περιοχή
  • αναζητά νέες εμπορικές ευκαιρίες και συνεργάζεται στενά με το Marketing και τις ομάδες Πωλήσεων για να αφουγκραστεί καλύτερα τις ανάγκες που έχει η κάθε περιοχή
  • επιβλέπει την ομαλή λειτουργία των Πωλήσεων, κάνει διορθωτικές κινήσεις σε θέματα στρατηγικής, συντονίζει τις εμπορικές ενέργειες
  • γνωρίζει άψογα τα προϊόντα της εταιρείας του αλλά και του ανταγωνισμού, και διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς μέσα από στοχευμένες κινήσεις
  • μετακινείται ανάμεσα σε διάφορα καταστήματα ή σημεία ενδιαφέροντος ή πελάτες, για να λύσει τυχόν προβλήματα και να οργανώσει τις Πωλήσεις. Μπορεί επίσης να εκπροσωπεί την εταιρεία σε διάφορες διοργανώσεις, σε εκθέσεις, συνέδρια κ.λπ.

Χρειάζεται Πτυχίο;

Ναι, συνήθως λόγω της αυξημένης ευθύνης που συνεπάγεται η θέση αυτή, ο εργοδότες ζητούν να έχεις Πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικών Επιστημών ή συναφούς κλάδου. 

Έχει προοπτικές ως επάγγελμα;

Αναμφισβήτητα. Ένα career path στις Πωλήσεις και το Λιανικό Εμπόριο ειδικότερα, φαίνεται μια πολύ πρόσφορη και υγιής επαγγελματική επιλογή. Αναλογίσου και τις ελληνικές επιχειρήσεις που επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές – και όχι μόνο εντός συνόρων. Για παράδειγμα στις αρχές του 2025 ελληνικές εταιρείες (από εταιρείες καφέ μέχρι φαρμακευτικές) έκαναν νέα ανοίγματα στην διεθνή αγορά, αναζητώντας νέους Area Managers ή Regional Managers. Κερδίζοντας εμπειρία σε μια τέτοια θέση, μπορείς να ανελιχθείς και σε ρόλους ακόμα μεγαλύτερης ευθύνης -αν το θες- όπως σε ρόλο Διευθυντή/τριας Πωλήσεων (Director)  του συνόλου μιας εταιρείας ή ενός ομίλου.

Τι ζητούν συνήθως οι εταιρείες από έναν/μία Area Manager;

Οι «απαιτήσεις» μιας εταιρείας για να καλύψει μια τέτοια θέση είναι συνήθως:

  • Πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικών Επιστημών ή συναφούς αντικειμένου
  • Επαγγελματική εμπειρία στον κλάδο (π.χ. αν πρόκειται για εταιρεία FMCG / Fast-Moving Consumer Goods, συνήθως πρέπει να έχεις προϋπηρεσία σε τέτοια προϊόντα)
  • Άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας (άλλες γλώσσες θεωρούνται επιπλέον προσόν)
  • Πολύ καλή γνώση ψηφιακών εργαλείων (π.χ. MS Office). Εμπειρία σε περιβάλλον ERP (Enterprise resource planning) είναι επίσης συχνά επιθυμητή.
  • Οργανωτικές και ηγετικές ικανότητες, δεξιότητες project management, μεθοδικότητα, προσοχή στη λεπτομέρεια, επίλυση προβλημάτων
  • Ευχέρεια στην επικοινωνία και την παρουσίαση, εξαιρετικές διαπροσωπικές και διαπραγματευτικές ικανότητες
  • Δυνατότητα μετακινήσεων ή/και ταξιδίων

Τι παρέχουν συνήθως οι εταιρείες σε Area Managers;

Ανάλογα με το μέγεθος και το είδος της εταιρείας στην οποία εργάζεσαι, μπορεί να σου παρέχει:

  • Ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών βάσει προσόντων και εμπειρίας
  • Bonus επίτευξης στόχων
  • Ιδιωτική ασφάλιση
  • Συνεχή εκπαίδευση και δυνατότητες επαγγελματικής και προσωπικής εξέλιξης
  • Εταιρικό κινητό και αυτοκίνητο.
  • Ευέλικτο μοντέλο εργασίας (καθώς οι area managers δεν παραμένουν καθηλωμένοι σε ένα και μόνο μέρος)

Ποιος είναι ο κατά προσέγγιση μισθός;

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Glassdoor για την Ελλάδα (Νοέμβριος 2024), οι απολαβές ενός/μίας Area Manager στην Ελλάδα ξεκινούν από τις 2.000€ τον μήνα και μπορεί να αγγίξουν ένα ταβάνι της τάξης των 9.000€ (μισθός συν συμπληρωματικές αποδοχές) σε μεγάλες εταιρείες με υψηλά bonus επί των πωλήσεων. Οι Regional Managers μπορεί να έχουν ακόμα πιο ανταγωνιστικές αποδοχές.

Πώς μπορώ να βρω την επόμενή μου θέση ως Area Manager;

Μπορείς να ανακαλύψεις όλες τις ανοικτές ευκαιρίες εργασίας για τέτοιες θέσεις μέσα από την αναζήτηση του kariera.gr. Αναζήτησε τους όρους κλειδιά Area Manager ή Regional Manager και θα σου δώσουν αντιπροσωπευτικά αποτελέσματα για να διαλέξεις την εταιρεία, τον κλάδο και τη θέση που ταιριάζει στις προτιμήσεις και την εμπειρία σου. Προτείνουμε επίσης να ενεργοποιήσεις το σχετικό button «Δημιούργησε ειδοποίηση» για να σε ειδοποιούμε κάθε φορά που μια αντίστοιχη θέση δημοσιεύεται στη βάση μας.

Εικόνα που περιέχει κείμενο, γραμματοσειρά, λογότυπο, γραφικά

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνολογία AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.
Image courtesy of fauxels