Πώς οι κορυφαίοι “παίκτες” της Λιανικής σχεδιάζουν το Employer Branding τους; #EmployerBranding

Share This Post

top retail employers

Share This Post

Δείτε σε ποιες εταιρείες λιανεμπορίου προτιμούν να εργαστούν οι περισσότεροι εργαζόμενοι και υποψήφιοι σήμερα, και τι πρακτικές εφαρμόζουν για να είναι πιο ανταγωνιστικές ως εργοδότες.

Ο κλάδος του Λιανικού εμπορίου έχει πάρει τη μερίδα του λέοντος, εδώ και αρκετό διάστημα. Εν μέρει λόγω της αυξημένης ζήτησης σε συγκεκριμένα καταναλωτικά αγαθά, εν μέρει λόγω των ανατιμήσεων, το αποτέλεσμα είναι ότι ο τζίρος αλλά και οι ανοιχτές θέσεις εργασίας στο Retail συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία.

Παρ’ όλα αυτά οι εταιρείες Λιανικής, έχουν να αντιμετωπίσουν και μια δομική δυσκολία, που έχει να κάνει με την προσέλκυση προσωπικού. Αν είστε ένας από τους εργοδότες του κλάδου, ή δουλεύετε στο HR, ή ασχολείστε με το Employer Branding μιας εταιρείας λιανικής, σίγουρα έχετε αντιμετωπίσει τη δυσκολία για την οποία μιλάμε. Για να βοηθήσουμε, στο kariera.gr πραγματοποιήσαμε μια αποκαλυπτική έρευνα προς τους εργαζόμενους και υποψηφίους αλλά και μια αξιολόγηση προς τις βασικότερες ελληνικές εταιρείες Retail, και χαρτογραφήσαμε ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούν οι εταιρείες που φαίνονται να τα πηγαίνουν καλύτερα σε επίπεδο προσέλκυσης και διατήρησης προσωπικού – και άρα σε επίπεδο ανάπτυξης. Τρία σημαντικά γνωρίσματα φαίνεται ότι έχουν οι κορυφαίοι «παίκτες» της Λιανικής:

  1. Γνωρίζουν καλά το προφίλ των ανθρώπων που δουλεύουν ήδη ή σχεδιάζουν να δουλέψουν στη Λιανική. Ξέρουν δηλαδή και αφουγκράζονται σωστά τις απόψεις και τις ανάγκες που έχουν οι πωλητές, οι υπάλληλοι καταστημάτων, οι υπάλληλοι εξυπηρέτησης πελατών κ.λπ. Έτσι καταφέρνουν να τους προσφέρουν τις σωστές παροχές και να τους προσελκύσουν πιο αποτελεσματικά.
  2. Αποφεύγουν κάποια συνήθη λάθη. Ναι, υπάρχουν λάθη ή παραλείψεις στα οποία πέφτουν άθελά τους κάποιοι εργοδότες του Retail. Χωρίς να είναι σοβαρά λάθη, εντούτοις τους κοστίζουν σε επίπεδο HR. Λάθη όπως το ότι δεν δίνουν αρκετές ευκαιρίες σε αποφοίτους (Graduate Trainee Programs) ή δεν διαθέτουν προγράμματα Πρακτικής Άσκησης (Internship), όπως και το ότι δεν αξιοποιούν όσο θα ‘πρεπε τα social media.
  3. Εστιάζουν σε 8 βασικούς άξονες: το εργασιακό περιβάλλον που προσφέρουν, την επαγγελματική ανάπτυξη, την προσφορά προς την κοινωνία, τις αμοιβές/παροχές, το αίσθημα ασφάλειας που παρέχουν, το όραμα και τις αξίες που διαθέτουν, την ισορροπία ανάμεσα στην εργασιακή και την προσωπική ζωή, και τέλος τη δυναμική τους στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης (social media).

Ας δούμε μαζί ποιες εταιρείες είναι top-of-mind στους εργαζόμενους και τους υποψηφίους, δηλαδή σε ποιες εταιρείες θα επέλεγαν να δουλέψουν ανάλογα με κάθε έναν από τους παραπάνω άξονες.

> Σε αρκετά επίπεδα, στην κορυφή του επιλογών των εργαζομένων έρχεται ο Σκλαβενίτης. Φυσικά αυτό δεν ισχύει στο επίπεδο της δυναμικής στα social media, καθώς σε αυτό το κομμάτι η συγκεκριμένη εταιρεία δεν έχει καμία παρουσία.

> Πολύ θετική εικόνα φαίνεται να έχουν και η Lidl αλλά και η Vodafone καθώς βρίσκονται σταθερά στις πρώτες θέσεις των απαντήσεων που λάβαμε. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δείχνουν να έχουν τις δύο εταιρείες ψηλά στο μυαλό τους όσον αφορά τις αμοιβές και παροχές τους, την επαγγελματική ανάπτυξη που προσφέρουν, αλλά και τη δυναμική τους στα social media.

Δείτε όλες τις διαθέσιμες θέσεις της Lidl, αλλά και τις θέσεις της Vodafone, όπως και το πώς παρουσιάζονται.

> Στις πρώτες θέσεις της λίστας συναντάμε επίσης την ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία φαίνεται να έχει ως πιο δυνατό σημείο την προσφορά της προς την κοινωνία.

Δείτε όλες τις διαθέσιμες θέσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως και το πώς παρουσιάζονται.

> Και η ΚΑΥΚΑΣ φαίνεται να διεκδικεί μερίδιο των υποψηφίων καθώς έχει αξιόλογη φήμη ανάμεσα στους ανταγωνιστές της, κυρίως σε θέματα εργασιακού περιβάλλοντος, επαγγελματικής ανάπτυξης, και ισορροπίας εργασιακής-προσωπικής ζωής. Παρ’ όλα αυτά υστερεί όπως ο Σκλαβενίτης σε θέματα δυναμικής σε social media.

Δείτε όλες τις διαθέσιμες θέσεις της ΚΑΥΚΑΣ, όπως και το πώς παρουσιάζονται.

> Σε 6 από τους 8 άξονες που εξετάσαμε, θετική παρουσία έχει και το Πλαίσιο αλλά και το Public, με το Πλαίσιο να προηγείται σε επίπεδο εργασιακού περιβάλλοντος, και το Public να υπερτερεί σε επίπεδο ευκαιριών επαγγελματικής ανάπτυξης που προσφέρει.

Δείτε όλες τις διαθέσιμες θέσεις στο ΠΛΑΙΣΙΟ αλλά και τις θέσεις στα Public, όπως και το πώς παρουσιάζονται.Μερικές ακόμα εταιρείες που βρίσκονται στις λίστες με τους 10 πιο δημοφιλείς εργοδότες είναι ο Μασούτης (για το εργασιακό περιβάλλον, την ασφάλεια που προσφέρει), η ΙΚΕΑ (για τις ευκαιρίες ανάπτυξης, το όραμα και τις αξίες της), η Inditex (για τις ευκαιρίες ανάπτυξης και την ασφάλεια), ο Κωτσόβολος (για τη δυναμική του στα social media και το εργασιακό περιβάλλον), κ.ά. Ανακαλύψτε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε και τη δική σας εταιρεία να αναδειχθεί ως δημοφιλής εργοδότης: κλείστε άμεσα ένα δωρεάν δοκιμαστικό ραντεβού με την εξειδικευμένη ομάδα Employer Branding Solutions του kariera.gr“.

*Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω αποτελέσματα απορρέουν από τις αντιλήψεις και τις αυθόρμητες απαντήσεις των εργαζομένων και των υποψηφίων Λιανικής για κάθε έναν από τους 8 άξονες που αναφέραμε, σύμφωνα με την έρευνα του kariera.gr. Η έρευνα διενεργήθηκε το διάστημα 15 Δεκεμβρίου 2021 μέχρι 18 Φεβρουαρίου 2022, πανελλαδικά, σε 419 υποψηφίους και εργαζομένους ηλικίας από 18 έως 55+ ετών (με κυρίαρχες ηλικιακές ομάδες το 25-44), και από κάθε μορφωτικό επίπεδο (με κυρίαρχη την ανώτατη εκπαίδευση: πτυχίο-μεταπτυχιακό). 

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Do You Want To Boost Your Resume?

Drop us a line and keep in touch