Ποιο είναι το προφίλ των υποψηφίων επαγγελματιών του Retail; Τι παροχές λαμβάνουν και τι παροχές ζητούν; Πού προτιμούν να ψάχνουν για δουλειά; Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν εργοδότη;
Δραστηριοποιείστε στον κλάδο της Λιανικής. Όμως έχετε αναρωτηθεί: πόσο καλά «πουλάτε» την εικόνα και τη φήμη σας ως εργοδότες στους υποψήφιους εργαζομένους σας; Ο τρόπος που παρουσιάζετε τις εργασιακές ευκαιρίες, είναι δελεαστικός για εκείνους; Είναι πλέον σαφές ότι οι άνθρωποί σας -είτε ασχολούνται στην Παραγωγή, είτε σε Κέντρα Διανομής, στο Marketing και τις Πωλήσεις- αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της εταιρείας σας. Από τη δυνατότητά σας να προσελκύετε, να προσλαμβάνετε και να διατηρείτε ταλαντούχους ανθρώπους, εξαρτάται η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Η πρόσφατη μεγάλη έρευνα του kariera.gr σε 419 επαγγελματίες του Λιανεμπορίου, λειτουργεί σαν ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια σας. Αξιοποιήστε σωστά τις παρακάτω πληροφορίες και στοχεύστε καλύτερα στο εργασιακό κοινό σας.
- Ο κλάδος της Λιανικής δεν έχει «φύλο». Οι συμμετέχοντες στην έρευνα αποδείχθηκαν μοιρασμένοι σε άντρες και γυναίκες με ποσοστά 47,23% και 51,57% αντίστοιχα, ενώ υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό που δεν (θέλει να) αυτοπροσδιορίζεται.
- Όλο και περισσότεροι άνθρωποι του Retail είναι κάτοχοι πτυχίου ή και μεταπτυχιακού, και δεν χρησιμοποιούν τον κλάδο αυτό ως εφαλτήριο για να μεταπηδήσουν αλλού, αλλά ως σταθερή καριέρα. Ενδεικτικό είναι ότι πάνω από ένας στους τρεις (35,5%) έχουν περισσότερα από 11 χρόνια προϋπηρεσία στον κλάδο.
- Οι πιο στοιχειώδεις παροχές που δίνονται είναι η ιατροφαρμακευτική κάλυψη (36,55%), το εταιρικό κινητό (35,29%) και τα bonus παραγωγικότητας (31,51%). Το bonus παραγωγικότητας είναι μάλιστα η παροχή που δηλώνουν ότι επιθυμούν οι περισσότεροι (41,60%) όταν ρωτούνται σε άλλη ερώτηση.
- Όταν αναζητούν δουλειά, οι επαγγελματίες του Retail ψάχνουν κυρίως μέσα από Job boards σε ποσοστό 83,72% (το kariera.gr είναι το αγαπημένο τους, ακόμα περισσότερο και από το LinkedIn). Αμέσως μετά, ψάχνουν στα career site των εταιρειών που τους ενδιαφέρουν (57,81%), αλλά και στα social media (52,16%).
- Σημαντικό εύρημα είναι ότι απειροελάχιστοι (1,9%) βασίζονται σε γνωστούς, φίλους και γνωριμίες.
- Τα τρία βασικότερα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν εργοδότη οι περισσότεροι είναι το εργασιακό περιβάλλον (61,46%), οι αμοιβές (61,13%) και η ισορροπία ανάμεσα σε εργασιακή και προσωπική ζωή (40,53%), δηλαδή το να μην καταναλώνει η δουλειά τους όλο τους τον χρόνο.
- Το site που έχει η εταιρεία σας, τραβάει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο τους υποψηφίους σας, όταν θέλουν να μάθουν πράγματα για εσάς. Άρα αναρωτηθείτε, πόσο πλήρες και ενημερωμένο είναι το site σας;
- Τα reviews που έχει η εταιρεία σας, τα κοιτάζει το 91,03% των ανθρώπων του Retail!
- Παρ’ ό,τι το Λιανικό εμπόριο έχει να κάνει με προϊόντα, οι εργαζόμενοι του κλάδου φαίνεται να ενδιαφέρονται περισσότερο για το τι φήμη έχετε ως εργοδότης παρά για το τι προϊόντα πουλάτε. (35,88% έναντι 16,23%). Αν έχετε κακή εργοδοτική φήμη για οποιονδήποτε λόγο, οι άνθρωποι που χρειάζεστε, δηλώνουν σε συντριπτικό ποσοστό (83,62%) ότι υπάρχουν μηδενικές ή λίγες προθέσεις να σας επιλέξουν. Αντίθετα αν έχετε καλή φήμη, σχεδόν η απόλυτη πλειοψηφία (95,68%) δηλώνει ότι θα εξέταζε μια πρότασή σας για εργασία, ακόμα κι αν εργαζόταν αλλού εκείνη τη στιγμή.
Τέλος, το κοινωνικό σας πρόσωπο ως εταιρεία, φαίνεται να είναι σημαντικό; Μονολεκτικά, θα λέγαμε: πολύ. Οι περισσότεροι επαγγελματίες του κλάδου θέλουν από εσάς να είναι ανοικτή η εταιρεία σας σε άτομα από ευαίσθητες ή ευπαθείς κοινωνικά ομάδες (π.χ. ΛΟΑΤΚΙ+, ΑμεΑ κλπ), και δίνουν προσοχή στο να έχετε στρατηγική/πλάνο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
Employer Branding team / kariera.grΤαυτότητα έρευνας: η έρευνα του kariera.gr διενεργήθηκε το διάστημα 15 Δεκεμβρίου 2021 μέχρι 18 Φεβρουαρίου 2022, πανελλαδικά, σε 419 υποψηφίους και εργαζομένους του κλάδου της Λιανικής από κάθε ειδικότητα (Πωλήσεις, Υπάλληλοι καταστημάτων, Αποθήκη, Logistics, Marketing, Εξυπηρέτηση πελατών κ.ο.κ.). Το δείγμα μας ήταν από 18 έως 55+ ετών (με κυρίαρχες ηλικιακές ομάδες το 25-44), και από κάθε μορφωτικό επίπεδο (με κυρίαρχη την ανώτατη εκπαίδευση: πτυχίο-μεταπτυχιακό).