Γιατί το Employer Branding είναι τόσο κρίσιμο αν διαχειρίζεστε ένα Call Center;

Share This Post

call center survey ebs

Share This Post

Οι 8 στους 10 υποψηφίους στον κλάδο των Call Center δηλώνουν σε έρευνα ότι δεν θα επέλεγαν μια εταιρεία με κακή εργοδοτική φήμη. Μήπως στοιχεία σαν αυτά, σας στερούν τους εργαζομένους που χρειάζεστε;

«Ραγδαία ανάπτυξη»: αυτές οι δύο λέξεις συνοδεύουν τα τελευταία χρόνια κάθε αρθρογραφία και έρευνα που έχει να κάνει με τον κλάδο των Call Center στην Ελλάδα. Καινούργια κέντρα απομακρυσμένης εξυπηρέτησης (aka Call Center) έχουν εγκατασταθεί παντού, ενώ όλο και περισσότερες εταιρείες δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Η ανάγκη για απομακρυσμένες αγορές, για απομακρυσμένη τεχνική υποστήριξη κ.λπ. εκτινάχθηκε, και παρ’ ό,τι οι καταναλωτές έχουν επιστρέψει σε μια «κανονικότητα», η τηλεφωνική ή online εξυπηρέτηση αποδείχθηκε πολύ πιο ωφέλιμη, εύκολη και γρήγορη, κατακτώντας κεντρική θέση στη ζωή όλων μας. Στο ανταγωνιστικό αυτό περιβάλλον, τα Call Center αναζητούν τρόπους να προσελκύσουν ικανούς υποψηφίους για να έχουν το επιθυμητό προβάδισμα.

 

Μπορείτε κι εσείς να δείτε πού βρίσκεστε σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας και να αναπτυχθείτε περισσότερο, μέσα από μια ευρεία γκάμα εργαλείων και υπηρεσιών που σας προσφέρει η ομάδα Employer Branding Solutions του kariera.gr.

Μια αντιπροσωπευτική εικόνα για την ανάγκη του Employer Branding ειδικά για τον κλάδο των Call Center, δίνει η πρόσφατη έρευνα του kariera.gr. Στην έρευνα αυτή μελετήσαμε 60 εταιρείες του κλάδου και αντλήσαμε πολύτιμα συμπεράσματα.

Τι λένε τα στατιστικά

Ανάμεσα στα στατιστικά που προέκυψαν είναι ότι αν έχετε μια αρνητική φήμη στην αγορά των υποψηφίων, εκείνοι σε ποσοστό 79% (σχεδόν οι 8 στους 10) προτίθενται λίγο ή καθόλου να συνεργαστούν μαζί σας. Το ποσοστό είναι σαρωτικό.

Πόσο πιθανό είναι να επιλέξετε έναν εργοδότη με κακή φήμη για τη διαχείριση των εργαζομένων του;

Καθόλου / Λίγο
0%
Μετρίως πιθανό
0%
Πιθανό / Πολύ πιθανό
0%
Source: kariera.gr

Πώς μαθαίνουν οι υποψήφιοι για το τι είδους εργοδότης είστε; Από ένα πλήθος καναλιών: από την εικόνα σας στο site σας είτε πρόκειται για εταιρικό site είτε για career site (εξειδικευμένο για το ανθρώπινο δυναμικό), από τις αγγελίες εργασίας που δημοσιεύετε, από την παρουσία σας στα social media, από τις μαρτυρίες και από τα reviews των υπαρχόντων και των πρώην εργαζομένων σας. Μάλιστα το 90,4% (πάνω από 9 στους 10) των υποψηφίων, πριν κάνουν αίτηση για μια θέση, εξετάζουν τέτοια reviews για την εταιρεία σας.  

Πριν κάνετε αίτηση σε μια θέση, εξετάζετε πιθανά reviews για την εταιρεία;

Ναι
0%
Όχι
0%
Source: kariera.gr
Και αν κάποιος που έχει ήδη δουλέψει για εσάς, τους μεταφέρει μια αρνητική εμπειρία, εκείνοι διστάζουν σε μεγάλο βαθμό να σας επιλέξουν (πάνω από 6 στους 10 το θεωρούν απίθανο ή λίγο πιθανό να συνεργαστούν μαζί σας)

Πόσο πιθανό είναι να επιλέξετε έναν εργοδότη ενώ σας έχουν μεταφέρει μια αρνητική εμπειρία άτομα που έχουν εργαστεί στην εταιρεία;

Καθόλου / Λίγο
0%
Μετρίως πιθανό
0%
Πιθανό / Πολύ πιθανό
0%
Source: kariera.gr

Άλλες ιδιαιτερότητες του κλάδου

Σε συνάρτηση με τα παραπάνω, το Employer Branding φαίνεται να είναι ιδιαίτερα κρίσιμο εργαλείο για τα Call Center, και για τους παρακάτω λόγους:

Το turnover rate: στον κλάδο υπάρχει υψηλό turnover rate, δηλαδή υψηλό ποσοστό εργαζομένων (30-45%, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του QATC (Quality Assurance & Training Connection) που εγκαταλείπουν τη δουλειά μετά από λίγο διάστημα παραμονής, είτε επειδή θέλουν να ασχοληθούν με κάτι που έχουν σπουδάσει, είτε επειδή δεν είναι ικανοποιημένοι από τις συνθήκες εργασίας τους. Στο χέρι σας ως εργοδότες είναι, να βελτιώσετε σημαντικούς πυλώνες του Employer Branding σας για να μην έχετε όσες απώλειες έχουν οι ανταγωνιστές σας. 

Η φύση της δουλειάς: οι εκπρόσωποι τηλεφωνικών κέντρων καλούνται να διαχειριστούν επικοινωνίες μπορεί να έχουν υψηλό βαθμό δυσκολίας, παράγοντας που δημιουργεί στρες και μπορεί να αποθαρρύνει εν δυνάμει εργαζομένους αν δεν τους προσφέρετε ένα ελκυστικό Employee Value Proposition (παροχές δηλαδή που να είναι δελεαστικές για εκείνους). 

Η εσφαλμένη αντίληψη: Για πολλά χρόνια η δουλειά σε τηλεφωνικό κέντρο θεωρούνταν κάτι ως stepping stone, ως ενδιάμεσο βήμα, μέχρι να βρει κάποιος κάτι καλύτερο. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια, με το training και τις ευκαιρίες εξέλιξης που προσφέρονται, η αντίληψη αυτή αρχίζει σταδιακά να αλλάζει. Εσείς μπορείτε με στοχευμένες ενέργειες προσέλκυσης να δημιουργήσετε ένα νέο mindset, εστιάζοντας για παράδειγμα περισσότερο σε νεαρούς υποψηφίους, μέσα από οργανωμένα προγράμματα Πρακτικής Άσκησης.

Σημαντικό εύρημα είναι ότι από τις 60 εταιρείες Call Center που εξετάσαμε, μόνο οι 11 έχουν ενεργό πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης, και μόνοι οι 5 έχουν Πρόγραμμα για Αποφοίτους σχολών.
18.3%

Εταιρείες που παρουσιάζουν τις ενεργές ευκαιρίες Πρακτικής Άσκησης στο site τους

8.3%

Εταιρείες που παρουσιάζουν τα ενεργά Προγράμματα Graduate Trainee στο site τους

Source: kariera.gr

Η έλλειψη δελεαστικών παροχών: Οι επιπλέον παροχές, πέραν του μισθού, όπως ιατροφαρμακευτικό και συνταξιοδοτικό πρόγραμμα, bonus παραγωγικότητας, vouchers αγορών κ.λπ.) είναι σημαντικές για ολοένα και περισσότερους εργαζόμενους σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους. Παρ’ όλα αυτά στον κλάδο των Call Center φαίνεται ότι οι παροχές αυτές δεν είναι συνήθεις καθώς μόνο η μία στις τρεις εταιρείες δηλώνει ότι τις δίνει. 

Το 34,4% των Call Centers αναφέρουν ότι προσφέρουν Bonus Scheme, ένα πολύ σημαντικό benefit για τους υποψηφίους σύμφωνα με τις απαντήσεις του Candidate Survey.

Source: kariera.gr

Με λίγα λόγια

Τα Call Centers βιώνουν σημαντική ανάπτυξη σήμερα, όμως οι εταιρείες του κλάδου δυσκολεύονται στο θέμα στελέχωσης. Αυτό οφείλεται στις ιδιαιτερότητες που έχει ο κλάδος (όπως το υψηλό turnover rate και η φύση της δουλειάς), αλλά και στο γεγονός ότι αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο δεν έχουν ακόμα ενσωματώσει πρακτικές Employer Branding που θα τις βοηθούσαν να ξεπεράσουν τις τρέχουσες δυσκολίες.

Αν θέλετε κι εσείς να ξεπεράσετε προβλήματα στελέχωσης, ενημερωθείτε για τις εναλλακτικές σας από το τμήμα Employer Branding Solutions, δίνοντας έμφαση στην εργοδοτική σας εικόνα. Κλείστε τώρα ένα δωρεάν ραντεβού.

Ταυτότητα έρευνας: η έρευνα του kariera.gr διενεργήθηκε το διάστημα 14 Δεκεμβρίου 2021 μέχρι 26 Φεβρουαρίου 2022, πανελλαδικά, σε 380 υποψηφίους και εργαζομένους του κλάδου των Call Center. Το δείγμα μας ήταν από 18 έως 55+ ετών (με κυρίαρχες ηλικιακές ομάδες το 25-44), και από κάθε μορφωτικό επίπεδο (με κυρίαρχη την ανώτατη εκπαίδευση: πτυχίο-μεταπτυχιακό).

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Do You Want To Boost Your Resume?

Drop us a line and keep in touch