Νοιάζονται οι υποψήφιοι για το αν μια εταιρεία είναι ανοικτή σε ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα; #EmployerBranding

Share This Post

lgbtq

Share This Post

Τρεις μεγάλες έρευνες του kariera.gr στους κλάδους της Τεχνολογίας, της Λιανικής και των Call Centers, δείχνουν ότι οι υποψήφιοι και εργαζόμενοι περιμένουν από τις εταιρείες,  έμπρακτες κινήσεις αποδοχής προς άτομα με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό και ταυτότητα φύλου.

Ήσσονος σημασίας, θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς, είναι το τι είδους πρακτικές για ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα εφαρμόζουν οι εταιρείες. Κι όμως -ευτυχώς- δεν είναι έτσι. Η ευαισθητοποίηση μεγάλης μερίδας κοινού για θέματα δικαιωμάτων μειονοτήτων και ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων (όπως είναι οι γκέι, τρανς, intersex κλπ συνάνθρωποί μας), μπαίνει όλο και περισσότερο στον δημόσιο διάλογο. Οι εταιρείες, ακόμα και οι παραδοσιακά συντηρητικές, δίνουν όλο και μεγαλύτερη προσοχή στο να εφαρμόζουν ορθές πρακτικές προς το ανθρώπινο δυναμικό τους. Δεν είναι μόνο ζήτημα Employer Branding (δηλαδή φήμης εργοδότη), δεν είναι μόνο ζήτημα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, είναι πρωτίστως ζήτημα ανθρωπιάς αλλά και συμμόρφωσης με τους νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ελλάδας (νόμος 4443/2016).

Η Ευρωπαϊκή και η Ελληνική Νομοθεσία καθιστά παράνομη κάθε διάκριση λόγω θρησκείας και πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας και σεξουαλικού προσανατολισμού στους τομείς της απασχόλησης και της κατάρτισης.

Τι πιστεύει το ανθρώπινο δυναμικό;

Κοινωνική επαγρύπνηση φαίνεται να διαθέτει και το ίδιο το ανθρώπινο δυναμικό (υπάρχον αλλά και υποψήφιο) των εταιρειών, σε τέτοια θέματα. Στο kariera.gr διενεργήσαμε τρεις διαφορετικές έρευνες:

Δεν είναι τυχαία η επιλογή των κλάδων. Οι τρεις κλάδοι αυτοί είναι οι κορυφαίοι σε ζήτηση αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.

Ένα από τα ευρήματα των ερευνών είναι ότι μεγάλο μέρος των ερωτηθέντων, όταν επιλέγει εργοδότη, κρίνει ως σημαντικό (και πολύ σημαντικό) ο εργοδότης αυτός να απασχολεί ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα.

Όσον αφορά τον κλάδο της Τεχνολογίας, περισσότεροι από ένας στους τρεις (35,38%) το θεωρούν “Σημαντικό” και “Πολύ σημαντικό”. Στη Λιανική το ποσοστό είναι ακόμα πιο υψηλό καθώς φτάνει το 43,5%, ξεπερνώντας όσους δηλώνουν ότι τους είναι “αδιάφορο”. Στα Call Centers όσοι απαντούν ότι τους είναι “Σημαντικό” και “Πολύ σημαντικό” είναι ακόμα περισσότεροι (48,9%).

Δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό

Κομμάτι της αποδοχής και της συμπεριληπτικότητας, είναι και το κομμάτι του αυτοπροσδιορισμού όσον αφορά το φύλο. Το kariera.gr είναι από τις πρώτες εταιρείες που στις έρευνες τις οποίες διεξήγαγε, έδωσε φωνή και σε όσους δεν αυτο-τοποθετούνται σε κάποιο από τα δύο φύλα (γυναίκα – άντρας). Έτσι, και στις τρεις αυτές έρευνες, ένα μικρό αλλά υπαρκτό ποσοστό δεν αυτοπροσδιορίζεται με βάση το συγκεκριμένο δίπολο. Συγκεκριμένα στον κλάδο της Τεχνολογίας/Πληροφορικής, στην ερώτηση επιλογής φύλου, σχεδόν το 1% δεν μπαίνει στο δίπολο, στη Λιανική το ποσοστό ανεβαίνει στο 1,2%, ενώ στα Call Center διπλασιάζεται (2,38%).

Έχουμε μέρος της ευθύνης;

Τα θέματα ισότιμης πρόσληψης και μεταχείρισης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων στους εργασιακούς χώρους είναι αναπόσπαστο μέρος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των εταιρειών. Στο πλαίσιο αυτό, έχετε σκεφτεί; Η ΕΚΕ που εφαρμόζετε ως εργοδότης, τελικά παίζει ρόλο στο πόσο ελκυστικοί είστε στο υποψήφιο εργασιακό κοινό σας; Πόσο καθοριστικός παράγοντας είναι για το αν θα μπορέσετε να προσελκύσετε τα «ταλέντα» που χρειάζεστε; Οι απαντήσεις των υποψηφίων των τριών παραπάνω κορυφαίων κλάδων, δεν αφήνουν περιθώρια για αμφιβολίες. Στην Τεχνολογία, οι εργαζόμενοι θεωρούν «Σημαντικό/Πολύ σημαντικό» το να εφαρμόζετε στρατηγικές ΕΚΕ σε ποσοστό σχεδόν 60%. Στη Λιανική το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 67,72% και στα Call Centers φτάνει το 75,26%. Οι τάσεις είναι εμφανείς: με προεξάρχοντα τον κλάδο των Call Centers οι σύγχρονοι υποψήφιοι και εργαζόμενοι, νιώθουν ότι –επιλέγοντας εργοδότη– συμβάλλουν και οι ίδιοι σε ένα καλύτερο, πιο συμπεριληπτικό αύριο, ένα αύριο που όχι μόνο αποδέχεται αλλά αγκαλιάζει και ενσωματώνει τη διαφορετικότητα. Το στοίχημα είναι να ακούσουμε, όλοι εμείς που απαρτίζουμε το εργασιακό οικοσύστημα, το πόσο νοιάζονται οι υποψήφιοι και οι εργαζόμενοί μας για αντίστοιχα κοινωνικά θέματα, και να συν-δημιουργήσουμε μαζί τους ένα τέτοιο αύριο.

Εκτός από την έμπρακτη ενσωμάτωση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων στην εταιρεία σας, τι άλλο σας “ανεβάζει” στην κατάταξη των εργοδοτών; Ανακαλύψτε περισσότερα εδώ.

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Do You Want To Boost Your Resume?

Drop us a line and keep in touch