Να το κρατήσω γενικό ή συγκεκριμένο το βιογραφικό μου; (+Video)

general or spec cv

Ποιο είναι πιο σωστό; Να έχεις ένα βιογραφικό που θα στέλνεις σε όλες τις αιτήσεις; Ή να έχεις διαφορετικά βιογραφικά που θα είναι περισσότερο συγκεκριμένα ανάλογα με το είδος δουλειάς; Ιδού η απορία.

Την απορία αυτή την έχετε αρκετοί. Και μπορεί να έχετε διαβάσει πολλά στο διαδίκτυο σχετικά με το ποια είναι καλύτερη πρακτική. Εδώ θα τα ξεκαθαρίσουμε όλα – η απάντηση είναι απλή:

Ας έχεις ένα «γενικό» βιογραφικό αποθηκευμένο στον Υπολογιστή σου, αλλά κάθε φορά που πρόκειται να στείλεις μια αίτηση συστήνουμε να το διαμορφώνεις ώστε να το κάνεις όσο πιο συγκεκριμένο γίνεται!

Τι εννοούμε όμως όταν λέμε «γενικό» βιογραφικό;

Εννοούμε ένα βιογραφικό που σε μια-δυο σελίδες έχει τα βασικά στοιχεία για εσένα, αλλά χωρίς ειδικές λεπτομέρειες, ένα βιογραφικό που λειτουργεί ως σκελετός, ως ιστορικό του τι έχεις κάνει στη ζωή σου, ως «μπούσουλας». Αυτό το βιογραφικό έχει σε γενικές γραμμές όλες τις σπουδές σου, τις εκπαιδεύσεις που έχεις κάνει, την επαγγελματική εμπειρία που έχεις κερδίσει, όποια κι αν είναι αυτή. 

Ένα τέτοιο γενικό CV είναι πολύ καλό για δύο σκοπούς:

1. για να το ανεβάζεις σε Job Boards, όπως το kariera.gr, όταν η αναζήτησή σου δεν αφορά συγκεκριμένη εταιρεία ή συγκεκριμένη ανοιχτή θέση εργασίας. Θα βοηθήσει αυτούς που θα το δουν να πάρουν μια πρώτη εικόνα για το πού στέκεσαι στην αγορά εργασίας.

2. για να το χρησιμοποιείς ως «πρώτη ύλη» και να το διαμορφώνεις ανάλογα με τη θέση που θες να διεκδικήσεις.

Η καλύτερη πρακτική όταν στοχεύεις σε κάποια συγκεκριμένη αγγελία, είναι να σβήνεις από το «γενικό βιογραφικό» σου πληροφορίες που δεν σου φαίνονται χρήσιμες, και να εμπλουτίζεις κάθε ενότητά του (π.χ. Εκπαίδευση, Προϋπηρεσία) με στοιχεία που είναι πιο σχετικά με τη θέση εργασίας που έχει δημοσιευθεί. Οι υπεύθυνοι προσλήψεων δεν έχουν άπλετο χρόνο για τα «πακέτα» βιογραφικών που συνήθως λαμβάνουν. Τα στατιστικά δείχνουν ότι σε πρώτη φάση αφιερώνουν μόνο 6-8 δευτερόλεπτα στο καθένα. Άρα μέσα σε αυτόν τον ελάχιστο χρόνο θέλουν να πειστούν ότι ταιριάζεις με τη θέση που ψάχνουν να στελεχώσουν. Προτιμούν να δουν συγκεκριμένα τι εμπειρία έχεις που θα τους φανεί χρήσιμη, τι αρμοδιότητες είχες σε προηγούμενες δουλειές σου, και τι αποτελέσματα έφερες σε κάθε θέση. 

Για παράδειγμα: αντί απλώς να πεις ότι έκανες Πρακτική Άσκηση σε εταιρεία Λογισμικού, πες τι ρόλο είχες, ποια frameworks χρησιμοποίησες κλπ. Καλή ιδέα είναι να βάλεις και ποσοτικά επιτεύγματα, π.χ. αν έχεις εργαστεί σε γραμματειακό ρόλο μπορεί να πεις… “Μείωση κατά 20% του κόστους αναλώσιμων” ή “Διαχείριση 100+ κλήσεων την ημέρα”. Και φυσικά όλα αυτά πρέπει να τα δουν με ευανάγνωστο τρόπο και χωρίς ορθογραφικά λάθη.

Στο επόμενο blog post + video θα μάθεις τι δομή πρέπει να έχει ένα βιογραφικό για να διαβάζεται εύκολα και να αναδεικνύει τα δυνατά σημεία του.

Μήπως σε ενδιαφέρουν;

10 λόγοι γιατί να εργαστείς σε ένα τηλεφωνικό κέντρο

10 λόγοι γιατί να εργαστείς σε ένα τηλεφωνικό κέντρο

Κάποιοι το φοβούνται. Άλλοι το απαξιώνουν. Και άλλοι το επιζητούν. Τελικά αξίζει να δοκιμάσεις μια εργασία σε τηλεφωνικό κέντρο;

10+ job search tips για να βρεις τη δουλειά που σου ταιριάζει το 2023

10+ job search tips για να βρεις τη δουλειά που σου ταιριάζει το 2023

Μυστικά και αλήθειες για να γίνει το pro «εύρεση εργασίας» ακόμα πιο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σου.

«Δραστήριες» θέσεις εργασίας για όσους δεν θέλουν να είναι κολλημένοι σε ένα γραφείο

«Δραστήριες» θέσεις εργασίας για όσους δεν θέλουν να είναι κολλημένοι σε ένα γραφείο

Πιστεύεις ότι δεν σου ταιριάζουν οι δουλειές 9-5 μπροστά σε μια οθόνη; Δεν χρειάζεται να εργάζεσαι έτσι. Κάποιοι άνθρωποι είναι…

10 άκρως χρήσιμες συμβουλές διαχείρισης παραπόνων πελατών για το τηλεφωνικό σας κέντρο

10 άκρως χρήσιμες συμβουλές διαχείρισης παραπόνων πελατών για το τηλεφωνικό σας κέντρο

Οι απογοητευμένοι πελάτες δεν είναι μόνο κίνδυνος για την καλή εικόνα της επιχείρησής σας – είναι και μια εξαιρετική ευκαιρία…

10 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου πριν αρχίσεις να ψάχνεις για δουλειά

10 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου πριν αρχίσεις να ψάχνεις για δουλειά

Χωρίς να επηρεάζεσαι από κανέναν, κάνε αυτές τις ερωτήσεις στον εαυτό σου, και από τις απαντήσεις που θα πάρεις θα…

10 Θετικά & Αρνητικά Πρόσληψης Εκπροσώπων Απομακρυσμένου Τηλεφωνικού Κέντρου

10 Θετικά & Αρνητικά Πρόσληψης Εκπροσώπων Απομακρυσμένου Τηλεφωνικού Κέντρου

Η εύρεση υποψηφίων που θα στελεχώσουν ένα απομακρυσμένο τηλεφωνικό κέντρο, είναι μια από τις μεγάλες προκλήσεις αυτής της εποχής.

10 λόγοι γιατί να εργαστείς σε ένα τηλεφωνικό κέντρο

10 λόγοι γιατί να εργαστείς σε ένα τηλεφωνικό κέντρο

Κάποιοι το φοβούνται. Άλλοι το απαξιώνουν. Και άλλοι το επιζητούν. Τελικά αξίζει να δοκιμάσεις μια εργασία σε τηλεφωνικό κέντρο;

10+ job search tips για να βρεις τη δουλειά που σου ταιριάζει το 2023

10+ job search tips για να βρεις τη δουλειά που σου ταιριάζει το 2023

Μυστικά και αλήθειες για να γίνει το pro «εύρεση εργασίας» ακόμα πιο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σου.

«Δραστήριες» θέσεις εργασίας για όσους δεν θέλουν να είναι κολλημένοι σε ένα γραφείο

«Δραστήριες» θέσεις εργασίας για όσους δεν θέλουν να είναι κολλημένοι σε ένα γραφείο

Πιστεύεις ότι δεν σου ταιριάζουν οι δουλειές 9-5 μπροστά σε μια οθόνη; Δεν χρειάζεται να εργάζεσαι έτσι. Κάποιοι άνθρωποι είναι…

10 άκρως χρήσιμες συμβουλές διαχείρισης παραπόνων πελατών για το τηλεφωνικό σας κέντρο

10 άκρως χρήσιμες συμβουλές διαχείρισης παραπόνων πελατών για το τηλεφωνικό σας κέντρο

Οι απογοητευμένοι πελάτες δεν είναι μόνο κίνδυνος για την καλή εικόνα της επιχείρησής σας – είναι και μια εξαιρετική ευκαιρία…