Μόλις το 19.4% των εταιρειών του τεχνολογικού κλάδου «ανεβάζουν» ανοικτές θέσεις εργασίας στα social media, ενώ πάνω από το 50% των υποψηφίων ψάχνουν εκεί. Μήπως οι πρακτικές σας, σας κάνουν να χάνετε πολύτιμους υποψηφίους; Στοιχεία από τη μεγάλη tech έρευνα του kariera.gr, μάς δείχνουν ποιο είναι το χάσμα που πρέπει να γεφυρώσουν οι εργοδότες της Τεχνολογίας για να συνδεθούν καλύτερα με το εργασιακό κοινό τους.
Αποκαλυπτικά για όλο τον tech εργοδοτικό κόσμο ήταν τα αποτελέσματα από την έρευνα και το industry benchmarking που διεξήγαγε η ομάδα του Employer Branding του kariera.gr. Στο πλαίσιο της προσπάθειάς μας να δούμε ρεαλιστικά τι ζητάνε οι software engineers, οι developers και γενικώς οι υποψήφιοι του tech κλάδου, αλλά και πόσα από αυτά καλύπτονται από τους εργοδότες, εντοπίσαμε αξιοσημείωτες αποκλίσεις. Οι αποκλίσεις αυτές δείχνουν ένα υπαρκτό χάσμα ανάμεσα σε εργοδότες και εργαζομένους, αλλά ταυτοχρόνως δημιουργούν μια εξαιρετική ευκαιρία για βελτίωση των συνηθειών των εργοδοτών. Ας δούμε μαζί μερικά tips για το τι μπορούν να αλλάξουν οι tech εργοδότες για να ενδυναμώσουν την εργοδοτική τους φήμη (Employer Brand) και να κάνουν τους tech εργαζομένους να… πατούν το “apply button” πιο εύκολα.>Χρησιμοποιήστε περισσότερο τα Social Media. Τα social media φαίνεται ότι είναι ένα δημοφιλές μέσο αναζήτησης ευκαιριών εργασίας για τους tech υποψηφίους: περισσότεροι από τους μισούς (52,43%) δήλωσαν στην έρευνά μας ότι απευθύνονται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης όταν αναζητούν εργασία. Όμως, όπως είδαμε Ελέγχοντας 62 εταιρείες του Tech Κλάδου, λιγότερες από 1 στις 3 (19,4%) αξιοποιούν τα social media για να δημοσιεύσουν ευκαιρίες εργασίας, γεγονός που σημαίνει ότι η πλειοψηφία των εταιρειών χάνει την ευκαιρία να προσελκύσει ταλαντούχους υποψηφίους.
>Δημιουργήστε περιεχόμενο (content) για τους ανθρώπους σας. Οι εργαζόμενοι και οι υποψήφιοι θέλουν να νιώθουν ότι η εταιρεία τους αναγνωρίζει τη συμβολή τους και προβάλλει τις ομάδες και το έργο τους. Αν και μερικές εταιρείες κάνουν post αφιερωμένα στους υπαλλήλους τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι αξιοσημείωτο ότι μόνο 3 εταιρείες από τις 62 που αξιολογήσαμε έχει αποκλειστικό λογαριασμό για ανθρώπινο δυναμικό της. Αρκετές εταιρείες (19%) σπάνια δημοσιεύουν περιεχόμενο σχετικά με το προσωπικό τους και σχεδόν το 17% δεν δημοσιεύουν ποτέ. Αν κι εσείς δίνετε ελάχιστη προσοχή στο να «ανεβάζετε» περιεχόμενο για τους υπαλλήλους σας, ίσως να πρέπει να δώσετε έμφαση και εκεί.
>Ενημερώστε για ευκαιρίες ανάπτυξης και εξέλιξης που προσφέρετε. Το θέμα της προσωπικής και εργασιακής ανάπτυξης βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτεραιότητες των υποψηφίων και των εργαζομένων: 37,85% εξ αυτών επιλέγουν εργοδότη με κριτήριο τις ευκαιρίες αυτές, ενώ 61,11% νιώθουν ικανοποίηση σε μια δουλειά ακριβώς επειδή τους παρέχονται τέτοιες ευκαιρίες. Παράλληλα, σε μεγάλο ποσοστό (53,47%) θα έφευγαν από τη δουλειά τους αν δεν τους παρείχε τέτοιες δυνατότητες. Συγκροτήστε λοιπόν ένα οργανωμένο πλάνο εκπαίδευσης και ανάπτυξης (Learning & Development) για τους εργαζόμενούς σας, και -το κυριότερο- επικοινωνήστε το προς τα έξω. Είναι εντυπωσιακό ότι το 84% των Τech εταιρειών ενημερώνουν σχετικά με τις ευκαιρίες ανάπτυξης που προσφέρουν.
>Δώστε σημασία στα job boards. Μήπως οι υποψήφιοι εργαζόμενοί σας σάς αναζητούν στα site ευρέσεως εργασίας / job boards (όπως είναι το kariera.gr κ.ά), ενώ εσείς δεν έχετε παρουσία εκεί; Κάτι τέτοιο φαίνεται να συμβαίνει καθώς οι εργαζόμενοι του tech δηλώνουν σε συντριπτικό ποσοστό ότι χρησιμοποιούν τα job boards (82,99%), με το LinkedIn και το kariera.gr να είναι τα πιο δημοφιλή (86,11% και 78,82% αντιστοίχως). Το παράδοξο είναι ότι οι tech εταιρείες δεν δίνουν στα μέσα αυτά αντίστοιχη σημασία: μόλις το 38,7% εξ αυτών δημοσιεύει στο kariera.gr ανοικτές θέσεις εργασίας, και έτσι μια δημοφιλής πλατφόρμα επικοινωνίας παραμένει αναξιοποίητη.
>Επικοινωνήστε τα benefits που προσφέρετε. Θα περίμενε κανείς ότι σχεδόν όλες οι εταιρείες, αναφέρουν τα benefits/παροχές που προσφέρουν, όταν δημοσιεύουν μια ανοικτή θέση εργασίας. Κι όμως από τις εταιρείες που εξετάσαμε, το 13% (8/62) δεν αναφέρει καθόλου benefits.
>Επενδύστε περισσότερο σε Internship Programs (προγράμματα Πρακτικής Άσκησης) και Graduate Trainee Programs. Εκεί έξω υπάρχουν πολλά νέα ταλέντα, πολλοί νέοι software engineers, developers κ.ά που ψάχνουν να κάνουν το πρώτο τους βήμα. Τα Internship και Graduate Trainee Programs είναι σημαντικότατο στοιχείο EVP (Employee Value Proposition) για κάθε εταιρεία – εσείς ακόμα να ενσωματώσετε τέτοια προγράμματα στο στρατηγικό σας πλάνο; (Η συγκριτική αξιολόγηση που κάναμε, μάς δείχνει ότι μόλις το 24% των tech εταιρειών έχουν προβλέψει για Internship Programs και μόνο το 15% για Graduate Trainee Programs!)
Ταυτότητα έρευνας: η έρευνα του kariera.gr διενεργήθηκε το διάστημα 16 Δεκεμβρίου 2021 μέχρι 13 Φεβρουαρίου 2022, πανελλαδικά, σε 375 υποψηφίους και εργαζομένους του κλάδου της Τεχνολογίας/Πληροφορικής. Το δείγμα μας ήταν από 18 έως 55+ ετών (με κυρίαρχες ηλικιακές ομάδες το 25-44), και από κάθε μορφωτικό επίπεδο (με κυρίαρχη την ανώτατη εκπαίδευση: πτυχίο-μεταπτυχιακό).
Ταυτότητα Tech Industry Benchmarking: η συγκριτική αξιολόγηση είναι επικαιροποιημένη το 2022 και διενεργήθηκε ανάμεσα 65 εταιρείες (37 B2B και 28 B2C) του κλάδου της Τεχνολογίας/Πληροφορικής.
Employer Branding team / kariera.gr