Όχι μία, όχι δύο, αλλά 10 γρήγορες συμβουλές για να επιταχύνετε και να μεγεθύνετε τις online πωλήσεις σας. Όλες δοκιμασμένες και επιβεβαιωμένες από τα καλύτερα e-shop!
Έχετε μπει στον μαγικό κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Έστω ότι έχετε δει τις τάσεις που ισχύουν σήμερα στο e-commerce και δρομολογείτε την ιστοσελίδα σας προς τα εκεί.
Έστω επίσης ότι έχετε κάνει recruit στους ανθρώπους-κλειδιά που χρειάζεστε, προσλαμβάνοντας τους ειδικούς για να «τρέξουν» σωστά το e-shop σας.
Το μόνο που μένει είναι να δείτε τις βασικότατες λεπτομέρειες εκείνες που διαχωρίζουν ένα καλό e-shop, από ένα πραγματικά επιτυχημένο e-shop που σημειώνει limit-up στις online πωλήσεις του.
1.Έχετε ορίσει στόχους;
Νυν υπέρ πάντων… στόχος. Συγγνώμη για το επαναστατικό πνεύμα, και μπορεί στους Πέρσες του Αισχύλου να γράφτηκε το «νυν υπέρ πάντων αγών» (δηλαδή «Αγώνας τώρα για τα πάντα»), αλλά εδώ λέμε να έχετε Στόχο τώρα για τα πάντα. Βάλτε σαφείς στόχους λοιπόν για το e-shop σας.
- Πόση αύξηση πωλήσεων θα θέλατε; Δώστε ακριβές ποσοστό. 20%; 30%;
- Μέσα σε πόσο διάστημα;
Όσο πιο σαφείς είναι οι στόχοι σας, τόσο πιο πολύ θα κινηθείτε προς την υλοποίησή τους.
- Πόσους νέους επισκέπτες ή leads θέλετε;
- Πόσους νέους πελάτες;
- Πόσο θέλετε να αυξήσετε το retention και το satisfaction (παραμονή στο e-shop και βαθμό ικανοποίησης);
2. Πόσοι πελάτες σας «τα παρατάνε» πριν ολοκληρώσουν μια αγορά;
Όσοι λιγότερα εγκαταλελειμμένα καλάθια έχετε στο e-shop σας (δηλαδή καλάθι που έφτιαξε ένας υποψήφιος πελάτης αλλά το εγκατέλειψε πριν ολοκληρώσει την αγορά), τόσο πιο υψηλές θα είναι οι πωλήσεις σας. Άρα πρέπει να μειώσετε στο ελάχιστο δυνατόν τα εγκαταλελειμμένα καλάθια. Υπάρχουν συγκεκριμένες λύσεις:
- Εφαρμόστε καλές πρακτικές retargeting και remarketing.
- Στείλτε αν πρόκειται για εγγεγραμμένο χρήστη ένα προσωπικό mail, χρησιμοποιώντας το όνομά του για να του θυμίσετε ότι έχει μια εκκρεμή αγορά (π.χ. Αγαπητέ Γιώργο, το καλάθι σου είναι εδώ και σε περιμένει). Δεν φαντάζεστε πόσες online αγορές μένουν στη μέση, επειδή κάτι προέκυψε και διακόπηκαν: μια έκτακτη δουλειά, ένα πρόβλημα στο δίκτυο κλπ.
- Προσπαθήστε να ανιχνεύσετε τι ήταν αυτό που εμπόδισε τον πελάτη να ολοκληρώσει. Λειτουργούν όλα καλά στο site; Μήπως υπάρχει πρόβλημα με το σύστημα πληρωμών; Με τον χρόνο παράδοσης; Ο ανταγωνισμός τι όρους παράδοσης και τι τιμές έχει;
3. Κάνετε σωστό cross selling και upselling;
Μερικές φορές η αύξηση πωλήσεων και τζίρου είναι τόσο απλή όσο το να εφαρμόσετε σωστές πρακτικές cross selling και upselling. Cross selling έχουμε όταν προτείνετε στον πελάτη σας συμπληρωματικά προϊόντα για ένα προϊόν που θέλει να αγοράσει σας (π.χ. μια τρόμπα ή φώτα led για ένα ποδήλατο). Up selling έχουμε όταν του προτείνετε ένα καλύτερο/ακριβότερο/πιο premium προϊόν από αυτό για το οποίο ήρθε στο e-shop σας εξαρχής, ωθώντας τον να προτιμήσει αυτό. (π.χ. από μια πιο εκλεκτή ποικιλία καφέ μέχρι ένα εισιτήριο αεροπλάνου σε καλύτερη θέση).
Προσοχή: πάντα να προτείνετε κάτι σχετικό με αυτό που θέλει ο πελάτης και όχι πολύ πιο ακριβό. Επίσης τονίστε τι παραπάνω κερδίζει ο πελάτης αγοράζοντας το πιο αναβαθμισμένο προϊόν/υπηρεσία.
4. Προσελκύετε νέους πελάτες;
Ένα από τα πιο λογικά SOS στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι να μη σταματήσετε να φέρνετε νέους πελάτες. Δώστε κίνητρα για νέους πελάτες που δεν σας έχουν εμπιστευθεί ακόμα, για να αρχίσουν να ψωνίζουν από εσάς. Για παράδειγμα:
- Δώστε έναν εκπτωτικό κωδικό ή κουπόνι προσφοράς για την πρώτη τους αγορά από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
- Ενθαρρύνετε τους υπάρχοντες πελάτες σας να «συστήσουν» έναν φίλο ή μια φίλη τους, με κίνητρο να έχουν και οι 2 ένα οικονομικό όφελος (έκπτωση κλπ).
5. Κάνετε έξυπνες κινήσεις στις προσφορές σας;
Μια από τις πιο σημαντικές συμβουλές που έχουμε να δώσουμε είναι να προσέξετε τις προσφορές σας.
- Πρωτίστως φροντίστε να είναι πραγματικές προσφορές, δηλαδή να μην εμφανίζετε ως «αρχικές τιμές», τιμές αδικαιολόγητα υψηλές, ώστε να δείξετε μια μεγάλη έκπτωση.
- Επίσης σκεφτείτε out of the box. Φυσικά και όλοι περιμένουν από εσάς να κάνετε προσφορές και εκπτώσεις στις επίσημες μέρες εκπτώσεων/γιορτών, αλλά εσείς μπορείτε να σκεφτείτε και πιο δημιουργικά. Θέλετε δυο ιδέες;
-μπορεί να θέλετε να «γιορτάσετε» τη Singles Day (11 Νοεμβρίου)
-μπορεί να θέλετε να κάνετε προσφορές «έκπληξη» (π.χ. κάποιες μέρες, να βγάζετε “hot” προϊόντα on sale ανά μία ώρα)
6. Ξαναζωντανεύετε το ενδιαφέρον το παλιών σας πελατών;
Μεγάλο μέρος του τζίρου σας χάνεται από ανθρώπους που αγόρασαν από εσάς, αλλά δεν ξανα-αγόρασαν. Το κοινό αυτό πρέπει να το επαναπροσελκύσετε με έξυπνους τρόπους. Πώς;
- Ανανεώνετε συχνά τα προϊόντα/υπηρεσίες σας και βάζετε στην κορυφή του e-shop σας τις καινούργιες αφίξεις.
- Κάνετε στρατηγικές κινήσεις email marketing όπως το να στείλετε ένα mail που να λέτε με δικά σας λόγια στον πελάτη σας ότι αν σας ξαναεπισκεφτεί, θα έχει ένα ειδικό για εκείνον benefit.
7. Κάνετε σωστή χρήση των social media;
Πριν απαντήσετε «ναι» στην παραπάνω ερώτηση, καλό είναι να κάνετε μια καλή «βόλτα» από τα social media και να δείτε την παρουσία των μεγαλύτερων ανταγωνιστών σας – όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, άλλωστε το e-commerce είναι ένα παγκοσμιοποιημένο «σπορ». Θα δείτε ότι το visual, το οπτικό κομμάτι του digital marketing είναι πολύ ισχυρό όταν μιλάμε για ηλεκτρονικό εμπόριο.
Οι φωτογραφίες γίνονται όλο και περισσότερο επαγγελματικές.
Το TikTok έχει μπει δυναμικά στο παιχνίδι.
Τα βιντεάκια, τα stories, τα unboxing, και τα behind the scenes εμπλουτίζουν με τον πιο ζωντανό τρόπο το ψηφιακό περιεχόμενό σας.
8. Έχετε μειώσει τα βήματα για το checkout;
Όσο πιο πολλά βήματα πρέπει να κάνει ένας πελάτης για να αγοράσει κάτι, όσο πιο πολύπλοκη είναι η διαδικασία για αυτόν, τόσο πιο απίθανο είναι να ολοκληρώσει μια αγορά ή να επιστρέψει στον ιστότοπό σας. Το ζητούμενο για εσάς είναι να κάνετε την εμπειρία καταναλωτή εύκολη, γρήγορη και ευχάριστη.
9. Είστε mobile first;
Το μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών σήμερα, κάνει έρευνα αγοράς και αγοράζει από κινητές συσκευές (tablets, smartphones κλπ). Το design σας πρέπει να είναι φτιαγμένο με βάση αυτή την ανάγκη: βεβαιωθείτε ότι τα προϊόντα, τα κουμπιά, το μενού, το καλάθι αγορών κλπ φαίνονται τέλεια από το κινητό. Μην «παραφορτώνετε» τη σελίδα σας με περιττή πληροφορία και υπερβολικό περιεχόμενο, κρατήστε καθαρές γραμμές και minimal αισθητική για μέγιστη λειτουργικότητα.
Tip: στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το mobile first design είναι πολύ προτιμότερο από το responsive web design. Στην πρώτη περίπτωση, έχουμε προτεραιότητα στις κινητές συσκευές (που είναι και το ζητούμενο), ενώ στη δεύτερη έχουμε απλώς προσαρμογή του e-shop ώστε να «παίζει» και σε κινητές συσκευές.
10. Εμπνέετε εμπιστοσύνη στους πελάτες σας;
Τα πιο επιτυχημένα e-shop δεν είναι μόνο αυτά που προσφέρουν μια ικανοποιητική γκάμα ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά αυτά που κερδίζουν την εμπιστοσύνη των αγοραστών με τους παρακάτω τρόπους.
- Βρίσκονται σε «ασφαλή» domains. Χτίστε ένα ασφαλές ηλεκτρονικό περιβάλλον για το e-shop σας και φροντίστε για το επίπεδο κυβερνοασφάλειας (Cyber security). Πολλές γνωστές πλατφόρμες σας βοηθάνε με αυτό, π.χ. το Shopify δίνει Security badge στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Επίσης προστατέψτε τα δεδομένα των πελατών σας όχι μόνο με GDPR όρους αλλά και με τα σωστά plugin (π.χ. ένα McAfee secure plugin)
- Εγγυώνται για την ασφάλεια των συναλλαγών των πελατών τους. Πέρα από αυτό, δίνουν και πολλές επιλογές πληρωμής. Όσο πιο πολλές επιλογές πληρωμής δίνετε (χρεωστική, πιστωτική, Paypal κλπ) τόσο πιο αξιόπιστοι φαίνεστε και είστε.
- Έχουν σαφή πολιτική επιστροφών. Αν ο πελάτης σας αλλάξει γνώμη ή παραλάβει κάτι ελλαττωματικό, πώς τον διασφαλίζετε ότι μπορεί να το επιστρέψει.
- Έχουν γραμμή επικοινωνίας. Όταν οι πελάτες σας θέλουν να σας βρουν, πρέπει να μπορούν. Βάλτε τουλάχιστον ένα τηλέφωνο, ένα chatbot και ένα mail ή φόρμα επικοινωνίας, φροντίζοντας για την Εξυπηρέτηση Πελατών σας.
Σε πόσα από τα παραπάνω ερωτήματα απαντήσατε θετικά; Όσες περισσότερες από αυτές τις πρακτικές ακολουθήσετε με συνέπεια, τόσο πιο αποτελεσματικοί θα είστε στην αύξηση των online πωλήσεών σας. Είτε μπήκατε μόλις στον στίβο του e-commerce, είτε δραστηριοποιείστε καιρό, το περιθώριο να αναπτυχθείτε είναι εδώ και σας περιμένει… σαν καλάθι αγορών που είναι έτοιμο για checkout!