10 λόγοι γιατί να εργαστείς σε ένα τηλεφωνικό κέντρο

Share This Post

why working in call center

Share This Post

Κάποιοι το φοβούνται. Άλλοι το απαξιώνουν. Και άλλοι το επιζητούν. Τελικά αξίζει να δοκιμάσεις μια εργασία σε τηλεφωνικό κέντρο;

Ξεκινάμε με την εξής παραδοχή: ξέρουμε ότι πολλοί από εσάς είστε επιφυλακτικοί με την εργασία σε ένα τηλεφωνικό κέντρο. Μπορεί να έχετε ακούσει αποθαρρυντικά σχόλια από διάφορες μεριές, και να το «φοβάστε».

Η αλήθεια είναι μία, το τηλεφωνικό κέντρο δεν είναι για όλους. Όπως σε όλα τα επαγγέλματα, έτσι και εδώ δεν υπάρχει «άσπρο και μαύρο». Οπότε μην ακούς παραπλανητικές πληροφορίες ή γκρίνιες για το συγκεκριμένο αντικείμενο, αλλά ούτε να θεωρήσεις ότι τα Τηλεφωνικά Κέντρα είναι “walk in the park” που λένε και οι φίλοι μας οι Βρετανοί. Κάνε τη δική σου έρευνα, ανάλογα με τη θέση που «ζαχαρώνεις», και αν θες μια έξτρα ώθηση για να το πάρεις απόφαση να δοκιμαστείς σε αυτό το αντικείμενο, δες αυτούς τους 10 λόγους.

1. Το τηλεφωνικό κέντρο δεν είναι ένα πράγμα, είναι μια ομπρέλα από διάφορους ρόλους και θέσεις.

Μπορείς να διαλέξεις μια αγγελία με αυτό που πιστεύεις ότι σου ταιριάζει πιο πολύ, ανάμεσα σε: Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών, Τεχνική Υποστήριξη, Διατήρηση πελατών, Πωλήσεις, Διαχείριση Οφειλών, Διαχείριση inbound calls (εισερχόμενες κλήσεις), Outbound calls (εξερχόμενες κλήσεις)… Υπάρχει μια τεράστια πληθώρα ευκαιριών και δυνατοτήτων.

Call Center umbrella

Ευκαιρίες εργασίας: Μια αναζήτηση στο kariera.gr δίνει αυτή τη στιγμή (Α’ τρίμηνο του 2021) πάνω από 500 ανοιχτές θέσεις εργασίας για Τηλεφωνικά Κέντρα!

Tip: Διάβασε εδώ πώς είναι να δουλεύεις σε ένα Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών.

Τα Call Centers για πολλούς είναι πραγματικό «σχολείο».


Σε εφοδιάζουν με δεξιότητες που δεν φανταζόσουν ότι θα κέρδιζες έχοντας ως βασικό «εργαλείο» σου ένα headset ή ένα τηλέφωνο. Ποιες είναι αυτές οι δεξιότητες;

  • Αυτοπεποίθηση. Αν ανήκεις στους ανθρώπους που στερούνται αυτοπεποίθησης, που είσαι λίγο ντροπαλή/ος ή δεν ορθώνεις εύκολα το ανάστημά σου, είναι πραγματικά μια καλή ευκαιρία να ενδυναμώσεις εδώ αυτό το χαρακτηριστικό σου. Εδώ έχεις εσύ και μόνο εσύ τον έλεγχο της «επικοινωνίας» με τους πελάτες, ενώ επιτελείς συνεχώς ένα σημαντικό transaction που έχει ορατό αποτέλεσμα.
  • Ικανότητα στην επικοινωνία. Οι περισσότεροι εκπρόσωποι/εργαζόμενοι σε ένα τμήμα εξυπηρέτησης πελατών παραδέχονται ότι οι ικανότητές τους στην προφορική επικοινωνία, βελτιώθηκαν ραγδαία με την ενασχόλησή της με το συγκεκριμένο αντικείμενο. Η επικοινωνία είναι σαν ένας αόρατος μυς. Όσο πιο πολύ τη γυμνάζεις, τόσο πιο πολύ θα δυναμώνει. (Βέβαια, όταν θα τελειώνεις τη δουλειά, μπορεί να μη θες για λίγη ώρα να μιλήσεις σε κανέναν, λογικό! Είναι απαραίτητη και η αποθεραπεία! ????)
  • Διαπραγματευτικές δεξιότητες. Οι υπάλληλοι σε ένα Call Center καλλιεργούν συνεχώς διαπραγματευτικές ικανότητες καλύτερες κι απ’ ό,τι θα καλλιεργούσαν στο Διπλωματικό Σώμα! Εδώ θα μάθεις να απαντάς σε απαιτητικές ερωτήσεις, να διαπραγματεύεσαι με κάθε είδους συνομιλητές (φιλικούς, αγχώδεις, απότομους, ευγνώμονες και αγνώμονες), και να αναβαθμίζεις/βελτιώνεις τη σχέση ανάμεσα στην εταιρεία και τους πελάτες της ή το κοινό της.
  • Δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων. Να ακόμη μια δεξιότητα που «χτίζεις» σε ένα τηλεφωνικό κέντρο θα σου φανεί 100% χρήσιμη σε ό,τι άλλο δοκιμάσεις μετέπειτα στη ζωή σου. Κάθε μία από τις κλήσεις που θα κάνεις ή θα δέχεσαι είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να βρεις μια λύση για τον συνομιλητή σου ή να προσπεράσεις ένα εμπόδιο.
Εσύ, υπερπηδώντας τα εμπόδια που «σκάνε» σε ένα τηλεφωνικό κέντρο.

3. Το επάγγελμα αυτό δεν κάνει διακρίσεις σε ανθρώπους χωρίς πτυχίο.

Είτε έχεις πτυχίο, είτε όχι, το Call Center είναι μια ανοιχτή επαγγελματική αγκαλιά για σένα. Πράγμα που σημαίνει ότι μπορείς να το κάνεις ως επάγγελμα και παράλληλα με τις σπουδές σου για να έχεις το δικό σου εισόδημα! Επίσης, πολύ σημαντικό: Μερικές αγγελίες γράφουν ότι είναι επιθυμητή ή απαραίτητη η προϋπηρεσία, αλλά μην ψαρώνεις. Αν γνωρίσουν έναν άνθρωπο με όρεξη και ευστροφία, θα σου δώσουν την ευκαιρία, ακόμα κι αν δεν έχεις αντίστοιχη εμπειρία. Συμπέρασμα: τα τηλεφωνικά κέντρα σε κάνουν να νιώθεις ευπρόσδεκτη/ο ακόμα κι αν δεν διαθέτεις εκπαίδευση ή άλλη εργασιακή πείρα.

Έλα όπως είσαι.

4. Είναι από τους κλάδους που έδωσαν σε αρκετούς εργαζόμενους την ελευθερία να δουλεύουν με τηλεργασία:

δηλαδή από το σπιτάκι σου, χωρίς να χρειάζεται να μετακινείσαι καθημερινά και να χάνεις τη μισή σου μέρα στον δρόμο, και δουλεύοντας παρέα με τον σκύλο, τη γάτα, το καναρίνι, τους γονείς, την/τον σύντροφό σου (disclaimer: τα προηγούμενα δεν μπήκαν με σειρά προτεραιότητας, μην τσαντιστούν οι σύντροφοι που τους βάλαμε μετά το καναρίνι!). Άσε που μπορείς σε κάποιες εταιρείες με έδρα την Αθήνα, να δουλέψεις ακόμα κι αν είσαι εκτός Αθηνών.

Τηλε(φωνο)εργασία: το να δουλεύεις σε τηλεφωνικό κέντρο, αλλά από το σπίτι!

5. Όταν δεν δουλεύεις με τηλεργασία, βρίσκεσαι σε ένα περιβάλλον με νέους συνήθως ανθρώπους με τους οποίους μπορείς να μοιραστείς πολλά:

φιλίες, στιγμές, σκέψεις, ερωτήσεις και αναρωτήσεις, πληροφορίες, εμπειρίες και όνειρα για το μέλλον. Αν είσαι έστω και λίγο κοινωνική/ος, το περιβάλλον σε ένα Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών θα σου θυμίσει παλιές, καλές, pro-covid εποχές, που στην πραγματικότητα κάναμε «πα-ρέ-α».

Παρεάκι σε Call Center τη δεκαετία του ’50.

6. Είναι επίσης από τις λίγες δουλειές που σου δίνει την ευελιξία να δουλέψεις part-time (ημιαπασχόληση) ή full-time (πλήρης απασχόληση).

Άρα βλέπεις τις οικονομικές σου ανάγκες και τον διαθέσιμο χρόνο σου, και αποφασίζεις με μεγαλύτερη άνεση. Π.χ. μπορεί να σπουδάζεις παράλληλα και να θες κάτι μόνο για κάποιες ώρες της μέρας. Μπορείς  να το ΄χεις.

Μπορείς να το κάνεις part-timeή full time, ανάλογα με το πρόγραμμά σου.

7. Έχει αλλάξει τελείως η νοοτροπία για την Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση.

Κάποτε μπορεί να θεωρούνταν μια «υποδεέστερη» απασχόληση (μην αφήσεις ποτέ κανέναν να σου πει ότι υπάρχει δουλειά υποδεέστερη από τις άλλες!), αλλά τα τελευταία χρόνια με αποκορύφωμα την εποχή της COVID-19, όσοι ασχολούνται με σε Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών, απολαμβάνουν σεβασμό από τη μεγαλύτερη μερίδα κοινού. ΟΚ, πάντα θα υπάρχουν τα «στραβόξυλα» που θα σε παιδέψουν στο τηλέφωνο, αλλά οι περισσότεροι θα σε ευχαριστήσουν, θα αναγνωρίσουν την προσπάθειά σου, θα συνεργαστούν μαζί σου, και θα κλείσουν το τηλέφωνο δίνοντάς σου ένα θετικό feedback: αξία ανεκτίμητη.

Ένα ειλικρινές ευχαριστώ είναι πάντα η καλύτερη ηθική ανταμοιβή.

8. Tα Call Centers υπάγονται σε κατηγορία Βραβείων!

Το πόσο έχει βελτιωθεί το πλαίσιο της Εξυπηρέτησης Πελατών και της Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης τα τελευταία χρόνια, επισφραγίζεται από το Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών. Κάθε χρόνο μάλιστα απονέμονται τα Βραβεία Εξυπηρέτησης πελατών σε εταιρείες και ομάδες που κάνουν εξαιρετική δουλειά πάνω σε αυτό το πεδίο, αλλά και τα Real Life Heroes Awards στα πρόσωπα αυτά που ξεχώρισαν με το ήθος και την αποτελεσματικότητά τους.

9. Η δουλειά συνοδεύεται από αρτιότατο συνήθως πλαίσιο παροχών.

Οι μισθοί εξελίσσονται ανάλογα με τη θέση σου, ενώ μπορείς εύκολα με τις ικανότητές σου να εξελιχθείς σε Supervisor ή σε Team Leader (επίσης: οι περισσότερες εταιρείες του Κλάδου έχουν πολύ καλό όνομα σε θέματα συνέπειας όσον αφορά τον μισθό και τις παροχές). Άλλες παροχές που θα έχεις σε μια τέτοια δουλειά, είναι η συνεχής εκπαίδευση, bonus ανάλογα με την αποδοτικότητά σου, εξοπλισμός αν δουλεύεις από το σπίτι, αλλά και Covid test σε περίπτωση που δουλεύεις από το γραφείο.

10. Tο τηλεφωνικό Κέντρο -last but not least- είναι μια προϋπηρεσία που μπορεί να σου ανοίξει όχι μόνο τους προσωπικούς σου ορίζοντες, αλλά και μελλοντικές επαγγελματικές πόρτες.

Οι εργοδότες σε πολλούς Κλάδους παραδέχονται ότι ένας υποψήφιος που έχει εμπειρία σε Call Center έχει αρκετά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε σχέση με έναν άλλον που δεν έχει δουλέψει ποτέ σε αυτό το πεδίο. Ικανοί εκπρόσωποι στην Εξυπηρέτηση, εξελίσσονται γρήγορα, και μπορούν με τη σωστή καθοδήγηση και μετεκπαίδευση να πάρουν μια θέση στο Marketing, στο τμήμα Operations, στο τμήμα Web μια εταιρείας ή στο HR.

Στείλε κι εσύ λοιπόν το βιογραφικό και την αίτησή σου σε ένα Call Center. Θα βρεις όλες τις ευκαιρίες μαζεμένες εδώ για να διεκδικήσεις τη θέση που σου αξίζει.

Του Δημήτρη Φαλλιέρου

Image courtesy of tima miroshnichenko

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Do You Want To Boost Your Resume?

Drop us a line and keep in touch