Θες το βιογραφικό σου να φαίνεται σαν να είναι κομμένο και ραμμένο για τα θέση για την οποία αιτείσαι; Παιχνιδάκι! Βάλε τις σωστές λέξεις-κλειδιά!
Οι λέξεις-κλειδιά (ή keywords όπως τις λέμε) είναι ίσως από τα πιο SOS σημεία ενός βιογραφικού. Είναι οι ειδικές λέξεις που θα απλώσεις «στρατηγικά» μέσα στο CV σου για πεις στον δυνητικό εργοδότη σου ότι «Έι, εγώ είμαι αυτό που ψάχνετε. Ορίστε, δείτε, έχω τα περισσότερα από αυτά που ζητάτε».
Βλέπεις μια αγγελία για μια θέση εργασίας και σου αρέσει. Και πιστεύεις ότι μέσες-άκρες είσαι good match για αυτή τη θέση. Σειρά έχει να διαμορφώσεις το λεκτικό κομμάτι του βιογραφικού σου ώστε αν κάποιος του ρίξει μια γρήγορη ματιά (ο μέσος υπεύθυνος πρόσληψης δεν αφιερώνει πάνω από 8 δευτερόλεπτα στην πρώτη ανάγνωση ενός βιογραφικού) να καταλάβει ότι ταιριάζεις με την εταιρεία, τον ρόλο, και τη θέση. Σε αυτό το task θα σε βοηθήσουν οι κατάλληλες λέξεις-κλειδιά.
Για κάθε διαφορετική αίτηση που κάνεις, για κάθε εταιρεία, ρόλο και θέση, υπάρχουν διαφορετικές λέξεις-κλειδιά. Οπότε, κάθε φορά πριν στείλεις το βιογραφικό σου, προτείνουμε να το προσαρμόζεις ανάλογα.
Πάμε να δούμε ποια keywords να επιλέγεις ανά περίπτωση.
Έστω ότι έχουμε αυτή την αγγελία, την «ψαρέψαμε» από το kariera.gr , πού αλλού;
Ζητάει έναν Web Developer με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, συγκεκριμένες δεξιότητες και προσόντα, θέλει έναν χρόνο προϋπηρεσία, θέλει να ξέρεις JavaScript κλπ, θέλει σπουδές Computer Science και να είσαι πολύ καλός/ή στα Αγγλικά. Σωστά; Ε λοιπόν, αυτές είναι οι λέξεις-κλειδιά (keywords) αλλά και φράσεις-κλειδιά (key phrases).
Η αποστολή σου είναι να προσπαθήσεις να τις εντάξεις μέσα στο βιογραφικό σου (αν φυσικά έχεις αυτά τα προσόντα!). Και φυσικά εδώ όλο το CV πρέπει να είναι στα αγγλικά, αφού η αγγελία είναι γραμμένη στα αγγλικά.
Επίσης: βλέπεις ότι η αγγελία θεωρεί χρήσιμο να έχεις επικοινωνιακά skills. Κι αυτό είναι λέξη-κλειδί. Βάλ’ το. Ή το να είσαι παραγωγικός/ή χωρίς να έχεις επιτήρηση. Προσπάθησε κι αυτό να το αναφέρεις – με την αυστηρή προϋπόθεση ότι είναι αλήθεια.
Τα keywords στο βιογραφικό, είναι όπως είναι τα hashtags (#) στα social media. Μπορούν να φέρουν views και να οδηγήσουν στο προφίλ σου αν τα επιλέξεις σωστά.
Τι να κάνεις αν δεν φτιάχνεις βιογραφικό για κάποια συγκεκριμένη θέση.
Το ίδιο προτείνουμε να κάνεις κι όταν ετοιμάζεις βιογραφικό χωρίς να απευθύνεσαι σε κάποια συγκεκριμένη αγγελία: Δες τι λέξεις-κλειδιά ζητάει η αγορά ή ο κλάδος σου περισσότερο, μελετώντας αγγελίες πάνω σε θέσεις αντίστοιχες με αυτές που ψάχνεις.
Κάνοντας τα παραπάνω, όχι μόνο θα κερδίσεις την προσοχή του παραλήπτη, αλλά θα boost-άρεις και το βιογραφικό σου ώστε να ξεχωρίσει στα λογισμικά ATS (τα applicant tracking systems – είναι συστήματα που έχουν κάποιες εταιρείες για να σκανάρουν αυτόματα τα βιογραφικά, να βρίσκουν ποια είναι πιο συναφή, και να δίνουν προτεραιότητα σε αυτά).