Tips για ένα βιογραφικό ειδικά για Πωλήσεις (+ Video)

Share This Post

sales cv

Share This Post

Είσαι επίδοξος/η επαγγελματίας Πωλήσεων; Πού πρέπει να δώσεις προσοχή ώστε το CV σου να «πουλήσει» ικανοποιητικά τις δεξιότητες και τα προσόντα σου;

Οι Πωλήσεις είναι μεγάλο «σχολείο» – όποιος έχει δουλέψει σε αυτόν τον κλάδο, θα σου το επιβεβαιώσει. Και ακριβώς επειδή σχετίζονται με πολλές διαφορετικές θέσεις εργασίας (Πωλητές Λιανικής, Εκπρόσωποι τηλεφωνικών πωλήσεων, Σύμβουλοι Πωλήσεων, Μηχανικοί Πωλήσεων κλπ.) σου δίνουν πολλές ευκαιρίες, αλλά έχουν και συγκεκριμένες απαιτήσεις όσον αφορά την αίτηση που θα υποβάλεις και το βιογραφικό που θα στείλεις. Ποιες είναι αυτές οι απαιτήσεις;

Δες πόσες ανοιχτές θέσεις Πωλήσεων υπάρχουν αυτή τη στιγμή και διαμόρφωσε το CV σου λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω tips.

  1. Δες το βιογραφικό σου σαν ένα δικό σου προϊόν/υπηρεσία που πρέπει να το «πουλήσεις» καλά. Οι πωλησιακές σου ικανότητες θα κριθούν από το πόσο καλά, και χωρίς λάθη, παρουσιάζεις τον εαυτό σου και τις δεξιότητές σου σε μία σελίδα, όπως αυτή παρακάτω:

2. Να θυμάσαι ότι δεν υπάρχει ένα βιογραφικό “πασπαρτού” για κάθε είδους θέση Πωλήσεων. Ποιος είναι ο λόγος; Μα επειδή άλλα skills ζητούνται για μια θέση που έχει να κάνει με B2C πωλήσεις και άλλα skills για Business to Business Πωλήσεις. Ή άλλο τηλεφωνική πώληση και άλλο αυτό που λέμε field sales. Επίσης, άλλο πωλήσεις υπηρεσιών και άλλο πωλήσεις προϊόντος. Οπότε ανάλογα με τα skills που αναζητά σε σένα ο εκάστοτε εργοδότης για την εκάστοτε θέση Πωλήσεων που θέλει να καλύψει, είναι λογικό ότι πρέπει να διαφοροποιήσεις αντίστοιχα το CV σου.

3. Επίσης μια άλλη ιδιαιτερότητα στα Βιογραφικά Πωλήσεων είναι το τι θα βάλεις στο πεδίο “Εκπαίδευση-Κατάρτιση”. Δεν υπάρχει αμιγώς ένα Πτυχίο ή Σχολή Πωλήσεων, οπότε μπορείς να διεκδικήσεις μια τέτοια θέση από μια πληθώρα ακαδημαϊκών background.

Συνήθως στις πιο «απαιτητικές» θέσεις πωλήσεων, οι εργοδότες ζητούν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με κατεύθυνση στα οικονομικά, στη διοίκηση επιχειρήσεων ή σε συναφές αντικείμενο.

Στις πιο απλές θέσεις μπορείς εύκολα να προσληφθείς και χωρίς ακαδημαϊκό background. Γι’ αυτό τη μεγαλύτερη σημασία την έχουν οι δεξιότητες – skills και η προσωπικότητά σου.

4. Μίλα στη “γλώσσα” του recruiter. Σε γενικές γραμμές, όταν μια εταιρεία ψάχνει άνθρωπο για Πωλήσεις, συνήθως δίνει σημασία στο:

  • Να έχεις ευχέρεια λόγου
  • Να είσαι ενθουσιώδης και εξυπηρετικός/ή 
  • Να μπορείς να ξεπερνάς εμπόδια, να βρίσκεις λύσεις και να έχεις διαπραγματευτική ευχέρεια

Αν τα έχεις αυτά, φρόντισε να τα αναδείξεις στο βιογραφικό σου. Ακόμα κι αν εσύ τα θεωρείς αυτονόητα, το γεγονός ότι ο υπεύθυνος πρόσληψης τα ζητάει, σημαίνει ότι το βιογραφικό σου πρέπει να περιλαμβάνει.

Φυσικά, η θέση μπορεί να ζητάει και ποιο συγκεκριμένα προσόντα όπως προϋπηρεσία ή  hard skills (να ξέρεις π.χ. να χειρίζεσαι CRM). Δες τι θεωρεί απαραίτητο ο recruiter και μίλα στη «γλώσσα» του. Οπότε πάμε στη συμβουλή 5.

5. Όταν γράφεις τα skills σου, χρησιμοποίησε κάποιες λέξεις-κλειδιά (keywords) που περιέχει η αγγελία εργασίας και συγκεκριμένα το job description. Έτσι το βιογραφικό σου θα ξεχωρίζει τόσο στα αυτοματοποιημένα συστήματα εντοπισμού υποψηφίων (τα ATS), όσο και στα μάτια του ανθρώπου που θα το λάβει. 

Ποια keywords να συμπεριλάβεις στο βιογραφικό σου;

6. Φτιάξε οπωσδήποτε ένα resume summary , μια μίνι-περιγραφή για σένα, δυναμική και πρωτότυπη, που να αναδεικνύει τα ανταγωνιστικά σου πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, ένα ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα αν διεκδικείς μια θέση που έχει να κάνει με προώθηση και πώληση video games, είναι ότι είσαι δεινός gamer και ξέρεις όλη τη βιομηχανία του gaming απ’ έξω. Το resume summary καλό είναι να μπαίνει στην αρχή του βιογραφικού σου, μετά τα στοιχεία επικοινωνίας που θα βάλεις, για να κερδίσει το ενδιαφέρον του recruiter για σένα.

7. Βάλε αριθμούς, ποσοστά και γενικώς μετρήσιμα στοιχεία. Οι πωλήσεις έχουν να κάνουν με αριθμητικά στοιχεία, ημερομηνίες, χρονολογίες και ποσά, οπότε ειδικά εσύ πρέπει να αναφέρεις την εμπειρία που έχεις με ποσοτικό τρόπο. Δηλαδή μη γράψεις απλά ότι στην προηγούμενη δουλειά σου βοήθησες στην αύξηση πωλήσεων, αλλά γράψε πόσο %. Άλλες ιδέες για το τι μπορείς να αναφέρεις:

  • ποιες χρονιές πέτυχες τους στόχους πωλήσεων
  • τα KPIs με βάση τα οποία κρινόταν η απόδοσή σου
  • τι είδους πελάτες είχες (C Level, Decision Makers) 

Τώρα που ξέρεις πώς να φτιάξεις ένα βιογραφικό ειδικά για θέσεις Πωλήσεων, ανέβασε το βιογραφικό σου σε κάθε αντίστοιχη θέση που πιστεύεις ότι κάνεις match.

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα

Θες να ενισχύσεις το βιογραφικό σου;

Στείλε μας ένα μήνυμα