5+ βασικά λάθη που κάνουν οι εταιρείες Λιανικής και δυσκολεύονται να βρουν υποψηφίους. #EmployerBranding

5 mistakes retail survey

Share This Post

Οι περισσότερες εταιρείες Λιανικής στην Ελλάδα έχουν κενές θέσεις εργασίας τις οποίες δυσκολεύονται να καλύψουν. Τι κάνουν λάθος;

Από την εμφάνιση της πανδημίας και μετά, το λιανεμπόριο βιώνει μια πρωτοφανή ανάπτυξη. Παράγοντες όπως η αυξημένη ζήτηση σε είδη πρώτης ανάγκης και σε άλλα καταναλωτικά αγαθά, αλλά και η ραγδαία εκτόξευση των ηλεκτρονικών καταστημάτων δημιούργησε απαιτήσεις για νέες θέσεις εργασίας. Παράλληλα αυξήθηκαν πολλαπλές παράλληλες υπηρεσίες: υπηρεσίες logistics, αποθήκευσης, διανομής κλπ. Οι εργοδότες του λιανεμπορίου έχουν φτάσει σε ένα «ταβάνι» στο θέμα προσέλκυσης προσωπικού, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να βρουν καινούργιο και καταρτισμένο προσωπικό. Τι πάει στραβά; 

Αυτό το ερώτημα προσπαθήσαμε να απαντήσουμε, αναζητώντας τις αιτίες εκ των έσω, υποβάλλοντας ερωτήσεις στο πλαίσιο των ερευνών μας, τόσο στους υποψηφίους και εργαζομένους του retail όσο και σε 26 εμβληματικές retail εταιρείες στην Ελλάδα.

Αυτά που εκμαιεύσαμε, δίνουν μια καλή ιδέα για τα βασικά pain points (προβληματικά σημεία) και τα περιθώρια βελτίωσης που υπάρχουν στον κλάδο.


1.Ελάχιστες εταιρείες Λιανικής δίνουν ευκαιρίες σε τελειοφοίτους και αποφοίτους. Μόνο οι 5 από τις 26 που εξετάσαμε (19,2%) είχαν κάποιο ενεργό πρόγραμμα ασκούμενων αποφοίτων (Graduate Trainee Program) και μόνο 9 στις 26 (34,6%), έχουν προβλέψει για πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης (Internship). «Κλείνοντας την πόρτα» έτσι στους νέους εργαζομένους, οι εταιρείες χάνουν ένα πολύ δυναμικό κοινό συνεργατών, στο οποίο μπορούν να επενδύσουν σε βάθος χρόνου.

2 Οι εταιρείες Λιανικής φαίνεται ότι δεν δίνουν επαρκώς παροχές στους εργαζομένους τους. Το 46,22% των εργαζομένων δήλωσαν στην έρευνα του kariera.gr ότι δεν λαμβάνουν καθόλου παροχές. Η ανεπάρκεια αυτή φαίνεται και από τις ίδιες τις εταιρείες που ρωτήσαμε (μόνο  οι 14 από τις 26 εταιρείες δήλωσαν ότι προβάλλουν προς τα έξω τυχόν παροχές).Μια ακόμα χαμένη ευκαιρία βρίσκεται εδώ.

3, Ακριβώς το ίδιο ποσοστό εταιρειών (14 στις 26) προβάλλουν στο site τους τις ομάδες τους. Πολύ λιγότερες (3 στις 26) είναι οι εταιρείες που έχουν social media σελίδα αφιερωμένη στο Ανθρώπινο Δυναμικό τους. Θα σκεφτεί κανείς: «αυτά τα δύο χαμηλά ποσοστά γιατί είναι σημαντικά;». Η απάντηση είναι ότι οι εταιρείες που αναδεικνύουν στον κόσμο το ανθρώπινο δυναμικό τους, είναι πιο ελκυστικές για τους υποψηφίους, καθώς μια τέτοια προβολή δίνει κίνητρο και αναγνώριση.

4. Επίσης παραδόξως ελάχιστες εταιρείες δημοσιεύουν ανοικτές θέσεις εργασίας στα social media.. Ενδεικτικό είναι ότι μόνο 2 στις 26 εταιρείες του δείγματος χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να ανεβάσουν ευκαιρίες εργασίας, παρ’ όλο που η πλειονότητα των υποψηφίων τα χρησιμοποιεί ευρέως.

5. Άλλη σημαντική παράλειψη των retail εταιρειών είναι ότι δεν έχουν προβλέψει για Job Alert button στα career site τους. Αυτό σημαίνει ότι δεν δίνουν στους υποψηφίους τη δυνατότητα να εγγραφούν για να λαμβάνουν ειδοποιήσεις για μελλοντικές ανοικτές θέσεις. Οι εταιρείες που εφαρμόζουν αυτή τη βοηθητική πρακτική είναι μόλις 5 στις 26. Όλες οι υπόλοιπες χάνουν σημαντικό ποσοστό υποψηφίων με την παράλειψη αυτή.

Άλλες ελλείψεις και λάθη που εντόπισε η ομάδα του Employer Branding του kariera.gr διενεργώντας τη συγκριτική αξιολόγηση του κλάδου της Λιανικής, είναι ότι ελάχιστες εταιρείες έχουν δίγλωσσο site (μόνο 7 από τις εταιρείες), όπως επίσης ότι το 50% των εταιρειών δεν έχουν mobile optimized site, και διαθέτουν πολύπλοκη διαδικασία αιτήσεων με πάνω από 10 πεδία που πρέπει να συμπληρώσει ο υποψήφιος. Οι χρονοβόρες και πολύπλοκες διαδικασίες αίτησης, κυρίως για τους σημερινούς υποψηφίους που χρησιμοποιούν κατά κόρον το κινητό τους τηλέφωνο, αποδεικνύονται αποθαρρυντικές, με αποτέλεσμα πολλές αιτήσεις να μένουν ανολοκλήρωτες.

Χρειάζεστε περισσότερα insights για τον κλάδο της Λιανικής για να κάνετε πιο εύκολη τη διαδικασία εύρεσης προσωπικού; Εκμεταλλευτείτε σήμερα όλο το φάσμα υπηρεσιών Employer Branding από το kariera.gr.

Employer Branding team / kariera.gr

Ταυτότητα έρευνας: η έρευνα του kariera.gr διενεργήθηκε το διάστημα 15 Δεκεμβρίου 2021 μέχρι 18 Φεβρουαρίου 2022, πανελλαδικά, σε 419 υποψηφίους και εργαζομένους του κλάδου της Λιανικής από κάθε ειδικότητα (Πωλήσεις, Υπάλληλοι καταστημάτων, Αποθήκη, Logistics, Marketing, Εξυπηρέτηση πελατών κ.ο.κ.). Το δείγμα μας ήταν από 18 έως 55+ ετών (με κυρίαρχες ηλικιακές ομάδες το 25-44), και από κάθε μορφωτικό επίπεδο (με κυρίαρχη την ανώτατη εκπαίδευση: πτυχίο-μεταπτυχιακό).

Ταυτότητα Retail Industry Benchmarking: η συγκριτική αξιολόγηση είναι επικαιροποιημένη το 2022 και διενεργήθηκε ανάμεσα σε 26 εταιρείες του κλάδου της Λιανικής.

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα

Θες να ενισχύσεις το βιογραφικό σου;

Στείλε μας ένα μήνυμα