8 (+ 1) λάθη που μπορείς να αποφύγεις σε κάθε event εύρεσης εργασίας

Share This Post

Share This Post

Μήπως άθελά σου προσπερνάς ευκαιρίες; Αυτή τη φορά θα ζήσεις τις Ημέρες Καριέρας με τον πιο εποικοδομητικό τρόπο.

6.900 υποψήφιοι ήρθαν πέρσι, το 2023, στο επίσημο ραντεβού μεταξύ υποψηφίων και εταιρειών, τις Ημέρες Καριέρας του kariera.gr στην Αθήνα. Και από τους χιλιάδες αυτούς ανθρώπους διαπιστώσαμε ότι αρκετοί έκαναν μερικά αθώα ή πιο θεμελιώδη λάθη, και άθελά τους σαμποτάρισαν την ευκαιρία τους να προβάλλουν τον εαυτό τους ως κατάλληλο/η υποψήφιο/α και να διεκδικήσουν ισάξια μια θέση εργασίας.

Νέα χρονιά λοιπόν φέτος, νέα ευκαιρία να λάμψεις δια της παρουσίας σου, νέες Ημέρες Καριέρας, η 25η διοργάνωσή τους στην Αθήνα, και σκεφτήκαμε να σου δώσουμε μερικά βιωματικά tips για το τι πρέπει να αποφεύγεις όταν πηγαίνεις σε ένα event εύρεσης εργασίας. Γιατί, είναι πάντα καλό να μαθαίνεις από τα λάθη σου, αλλά είναι ακόμα καλύτερο (σατανικό γέλιο) να μαθαίνεις από τα λάθη των άλλων.

Save the date. 12 & 13 Οκτωβρίου 2024 ο κόσμος της εργασίας θα σε υποδεχτεί για το πιο ολοκληρωμένο job fair στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων. Οι Ημέρες Καριέρας 2024 είναι προ των πυλών. Κάνε τη δωρεάν εγγραφή σου.

  1. Έρχεσαι απροετοίμαστος/η. Το πιο γνωστό «μυστικό» επιτυχίας, είναι να έχεις κάνει το… homework σου πριν έρθεις: κάνε την έρευνά σου για τις συμμετέχουσες εταιρείες και φτιάξε ένα πλάνο για το ποιες θες να γνωρίσεις από κοντά. Είναι άβολο να φτάσεις μπροστά στο περίπτερο μιας εταιρείας και να ρωτήσεις: «Εσείς εδώ με τι ασχολείστε;». Θα είναι πολύ καλύτερο να έχεις μια πρώτη ιδέα. Επίσης προετοίμασε μια μικρή παρουσίαση του εαυτού σου (π.χ. ποιος/α είσαι, τι έχεις σπουδάσει ενδεχομένως, ποιες είναι οι επαγγελματικές σου δεξιότητες και φιλοδοξίες στην παρούσα στιγμή κ.λπ.). Θα σου χρησιμεύσει ακόμα να έχεις φέρει μαζί σου ένα μικρό σημειωματάριο και ένα στιλό για να σημειώσεις ονόματα και λεπτομέρειες, και να έχεις στη διάθεσή σου ένα προσεγμένο βιογραφικό ή και portfolio (για τα πιο «δημιουργικά» επαγγέλματα), ή να μπορείς να το στείλεις με ένα «κλικ» στην εταιρεία που σε ενδιαφέρει. 
  2. Extra tip: Σε συμβουλεύουμε να ανεβάσεις προκαταβολικά το CV σου online μαζί με τη δωρεάν αίτηση συμμετοχής σου στις Ημέρες Καριέρας, ώστε να το έχουν ήδη οι εργοδότες που διαθέτουν το ειδικό CV Smart Pass.

  3. Το βιογραφικό σου είναι ελλιπές ή ακατάλληλο. Το βιογραφικό είναι το «διαβατήριό» σου στον θαυμαστό κόσμο της απασχόλησης. Θα το αφήσεις στη μοίρα του; Βασικά λάθη βιογραφικού: να είναι πολυσέλιδο (κράτα το 1 ή 2 σελίδες το πολύ), να έχει αναλήθειες, να μην είναι προσαρμοσμένο στις θέσεις εργασίας που προτιμάς, να έχει ορθογραφικά ή χρονολογικά λάθη κ.λπ. Σίγουρα μπορείς να τα φροντίσεις όλα αυτά, και να παραδώσεις ένα βιογραφικό ανώτερης κλίμακας.
  4. Δεν δίνεις σημασία στην εμφάνισή σου. Είναι πολύ σημαντικό μεν να είμαστε ο εαυτός μας, και να υποστηρίζουμε τα στοιχεία εξωτερικής εμφάνισης που μας διαφοροποιούν από το «σύνολο». Όμως πάντα τα υποστηρίζουμε καλύτερα όταν έχουμε προσέξει βασικές λεπτομέρειες, όπως το να φορέσουμε κάτι που αποπνέει διακριτικό επαγγελματισμό, π.χ. ένα καθαρό, πρωινό, σιδερωμένο outfit. Φυσικά καλό είναι να ντυθούμε και ανάλογα με τη θέση στην οποία θέλουμε να στοχεύσουμε: για παράδειγμα αν είσαι μηχανικός υπολογιστών μπορείς να ντυθείς πιο χαλαρά, αν θες να εργαστείς ως ανώτερο διοικητικό στέλεχος, ένα πουκάμισο και κάτι πιο «εταιρικό», μπορεί να σου ξεκλειδώσει περισσότερες πόρτες.
  5. Δεν δείχνεις ότι ενδιαφέρεσαι. Οι εργοδότες –να θυμάσαι– δίνουν μεγάλη προσοχή σε υποψήφιους/ες που με τη στάση και τα λόγια τους εκφράζουν το ενδιαφέρον τους. Κάνε εσύ την «πρώτη κίνηση» και συστήσου. Ζήτα πληροφορίες που θα ήθελες να μάθεις για την εκάστοτε εταιρεία. Κάνε ερωτήσεις, όπως «Ποιες θέσεις θέλετε να στελεχώσετε περισσότερο;», «Τι πιστεύετε ότι μπορώ να βελτιώσω ως υποψήφιος/α;». Είναι πολύ λογικό να νιώθεις «ντροπή» (ακόμα και έμπειροι επαγγελματίες νιώθουν ανασφάλεια μερικές φορές), είναι απολύτως κατανοητό να είσαι εσωστρεφής (θα βρεις πολύ χρήσιμο τον πλήρη οδηγό μας για… εσωστρεφείς υποψηφίους), αλλά με ένα απλό eye contact, ένα ζεστό χαμόγελο, και μια στάση σώματος που λέει «με ενδιαφέρει», πέφτουν όλα τα τείχη αμηχανίας και σπάει ο πάγος.
  6. Σκέφτεσαι στερεοτυπικά. Μερικές φορές οι απόψεις που έχουμε για διάφορα πράγματα, μας εμποδίζουν από το να αξιοποιήσουμε όλο το φάσμα των διαθέσιμων ευκαιριών. Σε όλα τα events σταδιοδρομίας, οι υποψήφιοι που συνήθως φεύγουν άπραγοι είναι εκείνοι που είχαν πολύ συγκεκριμένα κλισέ στο μυαλό τους. Για παράδειγμα: «Η τάδε εταιρεία δεν προσλαμβάνει χωρίς προϋπηρεσία». «Εγώ θα πάω μόνο σε δύο εταιρείες, οι άλλες δεν έχουν θέσεις για εμένα». «Η τάδε εταιρεία είναι μικρή, δεν μου ταιριάζει». Όσο σκέφτεσαι με στεγανά και μέσα στο comfort zone σου, μπορεί να σου ξεφύγει μια εταιρεία/εργοδότης ή μια ευκαιρία που δεν είχες σκεφτεί.
  7. Αυτό το ήξερες;
    Υπάρχει ένα ολοένα αυξανόμενο ρεύμα προτίμησης των εταιρειών προς τα event εύρεσης εργασίας, με το 65% των επιχειρήσεων παγκοσμίως να δηλώνουν το ενδιαφέρον τους για τέτοιες διοργανώσεις το 2024 (σύμφωνα με στατιστικά του SHRM).

  8. Επικεντρώνεσαι μόνο στα ατομικά πλεονεκτήματά σου, αντί για την ομαδική προσπάθεια. Στις Ημέρες Καριέρας Τουρισμού του 2023 ρωτήσαμε 48 στελέχη και εργοδότες και μας είπαν ποιες είναι οι δεξιότητες που αναζητούν σε έναν υποψήφιο / μία υποψήφια. Ξέρεις ποια δεξιότητα ήρθε πρώτη με συντριπτική πλειοψηφία; Η ομαδικότητα (με σχεδόν 73%!).  Άρα στις Ημέρες Καριέρας, συνομιλώντας με τις εταιρείες δείξε τους πόσο team player είσαι: πόσο συνέβαλαν κι άλλοι στη μέχρι σήμερα εμπειρία σου, πόσο καλά συνεργάστηκες με συμφοιτητές σου στο Πανεπιστήμιο, κ.λπ.
  9. Πέφτεις σε ολισθήματα συμπεριφοράς. Έχει συμβεί σχεδόν σε όλους, σε κάποιες (συνήθως σημαντικές) περιστάσεις στη ζωή μας να κάνουμε ή να πούμε κάτι που δημιούργησε άσχημη και λανθασμένη εντύπωση. Και επειδή η πρώτη εντύπωση είναι το παν σε τέτοια Job Fairs, ας προλάβουμε ασυναίσθητα σφάλματα: όπως για παράδειγμα το να μασάμε τσίχλα ή καραμέλα την ώρα που συζητάμε με κάποιον/α υπεύθυνο/η εταιρείας, το να παίρνουμε τα «αναμνηστικά» ή τα «δωρεάν» που δίνουν οι εταιρείες χωρίς να ανταποδίδουμε με την παρουσία και το ενδιαφέρον μας, το να μιλάμε με άσχημα λόγια για προηγούμενους εργοδότες ή συνεργάτες μας κ.λπ.
  10. Διάβασε επίσης: Τα 10 λάθη που πρέπει να αποφύγεις στη συνέντευξη εργασίας.

  11. Αγνοείς τις παράλληλες δράσεις. Κάποια Job Fairs όπως οι Ημέρες Καριέρας του kariera.gr, δεν περιορίζονται μόνο σε συναντήσεις μεταξύ υποψηφίων και εργοδοτών, αλλά έχουν στο πρόγραμμά τους πολύ ενδιαφέρουσες παράλληλες δράσεις, όπως workshops, ομιλίες διακεκριμένων ανθρώπων από την αγορά εργασίας, γνωριμία με εκπροσώπους του κόσμου της Απασχόλησης, συμβουλευτική καριέρας από υπεύθυνους ανθρώπινου δυναμικού κ.ά. Αν τα παραβλέψεις αυτά, έχεις πετάξει τη μισή εμπειρία στο καλάθι των αχρήστων. Οπότε σε ενθαρρύνουμε να τα βάλεις στο πρόγραμμά σου.

Συμβουλευτική καριέρας στις Ημέρες Καριέρας 2023

+1. Η τελευταία συμβουλή μας: Μην αμελείς μετά τις Ημέρες Καριέρας να κάνεις το απαραίτητο follow up: να επιλέξεις δηλαδή τις εταιρείες με τις οποίες πιστεύεις ότι είχες περισσότερη «χημεία» και να επικοινωνήσεις μαζί τους σε επόμενο στάδιο (π.χ. μετά από λίγες μέρες) ώστε να δεις αν υπάρχουν προοπτικές συνεργασίας. Μην ξεχνάς: οι ευκαιρίες των job fairs δεν τελειώνουν όταν διασχίζεις την πόρτα της εξόδου, αλλά διαρκούν για όσο εξελίσσεις τον εαυτό σου και διατηρείς διαύλους επικοινωνίας με την αγορά εργασίας. Καλή επιτυχία!

Ανακάλυψε τα πάντα για την εργασία σε ένα και μόνο event. Oι Ημέρες Καριέρας, επιστρέφουν για 25η χρονιά, στις 12 & 13 Οκτωβρίου στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, από τις 10:00 ως τις 18:00. Αμέτρητες νέες ευκαιρίες εργασίας, γνωριμία με κορυφαίους εργοδότες της χώρας, ομιλίες που εμπνέουν και συμβουλευτική καριέρας. Στο πιο πλήρες διήμερο που έχεις ζήσει, και που μπορεί να σου αλλάξει την επαγγελματική ζωή.

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα

Θες να ενισχύσεις το βιογραφικό σου;

Στείλε μας ένα μήνυμα