Έχουμε τις πληροφορίες για το ποιοι συνήθως ζητούν εργασία στην Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση και τι ζητούν από τους εργοδότες τους. Έχετε την ικανότητα να τους προσελκύσετε;
Αν είστε υπεύθυνοι για τη διαχείριση ενός Call Center, είτε το έχετε in-house ως Τμήμα είτε είστε μια αποκλειστικά Contact Services εταιρεία, ξέρετε από πρώτο χέρι τις δυσκολίες που αυτό συνεπάγεται, δυσκολίες που έχουν να κάνουν με το:
- να βρείτε τους κατάλληλους εκπροσώπους
- να στελεχώσετε διαφορετικά τμήματα (τηλεφωνική εξυπηρέτηση, online εξυπηρέτηση, τεχνική υποστήριξη, τηλεφωνικές πωλήσεις, διαχείριση παραπόνων, διαχείριση ληξιπρόθεσμων οφειλών, παραγγελίες κ.λπ.)
- να πείσετε τη «δεξαμενή υποψηφίων» (talent pool) ότι είστε ελκυστικοί ως εργοδότες
- να τους εμφυσήσετε την κουλτούρα της εταιρείας
- να τους εμπνεύσετε
- να τους κρατήσετε κοντά σας για καιρό και να τους δώσετε προοπτικές εξέλιξης.
Μέσα από το εξειδικευμένο τμήμα Employer Branding Solutions του kariera.gr, απευθυνθήκαμε σε 380 ανθρώπους που είτε ενδιαφέρονται να εργαστούν είτε εργάζονται ήδη σε Call Center και φτιάξαμε για εσάς μια πραγματική ανθρωπογεωγραφία των Call Center, καταγράφοντας τις προτιμήσεις και τις στάσεις τους. Ακολουθούν key points για όσα μάθαμε για αυτό το ανθρώπινο δυναμικό, το εν δυνάμει δικό σας δυναμικό.
- Οι άνθρωποι που είναι υποψήφιοι ή εργάζονται ήδη σε Τηλεφωνικά Κέντρα έχουν στην πλειοψηφία τους ανώτατες σπουδές (άνω του 64% έχει πτυχίο, master κ.λπ.). Υπάρχει μια μετατόπιση σε σχέση με το παρελθόν που τα Call Center προσέλκυαν κυρίως άτομα στην αρχή των σπουδών τους ή χωρίς σπουδές.
- Τα Call Center είναι από τα πιο diverse περιβάλλοντα, αγκαλιάζοντας τη διαφορετικότητα σε κάθε της μορφή. Σχεδόν ο ένας στους δύο υποψηφίους θεωρεί σημαντικό να προσλαμβάνετε άτομα από ευαίσθητες ομάδες όπως ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα, και πολλοί ακόμα (66,5%) θεωρούν σημαντικό να απασχολείτε ανθρώπους από άλλες ευπαθείς κοινωνικά ομάδες; (π.χ. ΑμεΑ). Επίσης ενδεικτικό είναι ότι πάνω από το 2,3% των ενδιαφερομένων δεν αυτοπροσδιορίζονται στο δίπολο άνδρας-γυναίκα.
- Επίσης, ο κλάδος σας είναι ένας κλάδος που υποστηρίζει πολύ το απομακρυσμένο και το υβριδικό μοντέλο εργασίας. Μόνο ο ένας στους δέκα από τους ερωτηθέντες της έρευνάς μας δήλωσε ότι δεν θα επιθυμούσε εξ αποστάσεως εργασία.
- Αν προσφέρετε στους εργαζόμενούς σας έξτρα παροχές, όπως Ιατροφαρμακευτική κάλυψη, συμμετοχή σε σεμινάρια και εκπαιδευτικά προγράμματα, bonus παραγωγικότητας και αποζημίωση για έξοδα κίνησης, έχετε προτεραιότητα στην προτίμησή τους. Επίσης βοηθάει το να προσφέρετε συνταξιοδοτικό πρόγραμμα και δωροεπιταγές.
- Αν ανεβάζετε αγγελίες πρόσληψης σε site ευρέσεως εργασίας (Job Boards) τότε είστε καλυμμένοι κατά 82,2%, καθώς τόσο υψηλό είναι το ποσοστό των υποψηφίων για Call Center που κοιτάζει εκεί. Μάλιστα, από τα site αυτά το kariera.gr είναι πρώτο στις επιλογές τους, με το LinkedIn να έρχεται δεύτερο (88,38% το kariera.gr έναντι 59,75% το LinkedIn).
- Σημαντικό είναι επίσης να έχετε ένα ενεργό career site αλλά και παρουσία στα αντίστοιχα social media, καθώς πάνω από το 50% των υποψηφίων Τηλεφωνικών Κέντρων δηλώνουν ότι αναζητούν ευκαιρίες εργασίας σε career sites αλλά και μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.
- Δείξτε μεγάλη προσοχή προς τη φήμη σας: Οι υποψήφιοί σας ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό (90,46%) τι reviews έχετε ως εργοδότης στο internet! Ελέγχουν σε επίσης υψηλό ποσοστό αν εφαρμόζετε κάποιο πλάνο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (CSR) και αν προβάλλετε στις σελίδες σας τους Ανθρώπους/Εργαζομένους σας (πάνω από το 75% θεωρεί και τα δύο αυτά σημαντικά).
- Ένα ακόμα εύρημα δείχνει πόσο καθοριστική είναι η καλή σας φήμη: το 95,9% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι αν έχετε θετική φήμη θα εξέταζαν μια πρόταση συνεργασίας, ακόμα και αν δεν έψαχναν για ενεργά για δουλειά.
- Ακόμα, ξέρετε σε τι δίνουν προτεραιότητα οι υποψήφιοι όταν εξετάζουν μια μελλοντική συνεργασία; Τα τρία πιο σημαντικά κίνητρα για εκείνους είναι οι αμοιβές που παρέχετε, το εργασιακό σας περιβάλλον και η ισορροπία προσωπικής-εργασιακής ζωής που θα έχουν κοντά σας.
Employer Branding Solutions / kariera.gr
Ταυτότητα έρευνας: η έρευνα του kariera.gr διενεργήθηκε το διάστημα 14 Δεκεμβρίου 2021 μέχρι 26 Φεβρουαρίου 2022, πανελλαδικά, σε 380 υποψηφίους και εργαζομένους του κλάδου των Call Center. Το δείγμα μας ήταν από 18 έως 55+ ετών (με κυρίαρχες ηλικιακές ομάδες το 25-44), και από κάθε μορφωτικό επίπεδο (με κυρίαρχη την ανώτατη εκπαίδευση: πτυχίο-μεταπτυχιακό).