Θες να δουλέψεις ως Customer Service Representative σε αυτόν τον συνεχώς αναπτυσσόμενο κλάδο; Το θέμα είναι να δημιουργήσεις ένα βιογραφικό με τις προδιαγραφές που σου δείχνουμε παρακάτω.
Όλο και περισσότεροι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τον κλάδο του Customer Service (ή αλλιώς Customer Support). Και πολύ καλά κάνουν γιατί είναι μια δουλειά κατάλληλη τόσο για πιο άπειρους υποψηφίους (χωρίς προϋπηρεσία) όσο και για πιο έμπειρους.
Τα καλά νέα είναι ότι έχει μεγάλη απήχηση όχι μόνο στους υποψήφιους αλλά και στους εργοδότες, οι οποίοι ολοένα και περισσότερο επιδιώκουν να αυξήσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους σε τέτοιες θέσεις. (Είναι σταθερά ανάμεσα στα 3 πιο περιζήτητα επαγγέλματα σε αριθμό αγγελιών στο kariera.gr!) Επίσης, ως επάγγελμα έχει και μεγάλο εύρος εφαρμογής: η εξυπηρέτηση πελατών είναι παντού. Όποια επιχείρηση έχει πελάτες, έχει και εξυπηρέτηση πελατών, άρα σε χρειάζεται.
Εξυπηρέτηση σε πελάτες μπορείς να προσφέρεις είτε ζωντανά, κοντά τους, είτε στο τηλέφωνο, είτε με chat, mail, social media κλπ. Άσε που μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε διαφορετικούς ρόλους: να γίνεις από απλός Customer Care Agent, μέχρι Tech Support, μέχρι Collection Agent… και η λίστα διαθέσιμων ρόλων δεν έχει τελειωμό.
- Δώσε μεγαλύτερη βάση στα soft skills σου, δηλαδή τις προσωπικές δεξιότητές σου.
Η «Εξυπηρέτηση Πελατών» είναι ένας κλάδος που συνήθως δεν έχει υψηλές απαιτήσεις σε επίπεδο τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων (hard skills). Ακόμα κι αν δεν έχεις τις όποιες τεχνικές δεξιότητες που χρειάζονται, θα τις μάθεις on the job. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να διερωτηθείς και να καταγράψειςπροσόντα όπως:
- Έχεις άνεση στην προφορική και γραπτή επικοινωνία;
- Επιδεικνύεις την ικανότητα να «ακούς» τις ανάγκες του πελάτη;
- Έχεις ταλέντο στην οργάνωση;
- Διαθέτεις αρετές όπως η ευγένεια και η υπομονή;
- Έχεις ενσυναίσθηση; (καταλαβαίνεις δηλαδή πότε κάποιος είναι ευχαριστημένος ή πότε αρχίζει να δυσαρεστείται;)
- Διαχειρίζεσαι αποτελεσματικά τον χρόνο σου;
- Βρίσκεις λύσεις εκεί που οι άλλοι βρίσκουν προβλήματα;
- Μπορείς να λειτουργείς σε ομάδα;
- Έχεις πολυπολιτισμική κουλτούρα; (είναι σημαντικό στοιχείο αυτό σε Τηλεφωνικά Κέντρα, γιατί μπορεί να συναναστρέφεσαι με ανθρώπους από πολλά μέρητης γης και πολλές κουλτούρες)
- Και το κυριότερο: είσαι καλός/ή στην επαφή σου με τους ανθρώπους; Αυτό είναι το Α και το Ω.
Στο βιογραφικό σου βάλε οπωσδήποτε όποια από αυτά πιστεύεις ότι διαθέτεις, όχι όλα. Έως και 5 από αυτά είναι αρκετά.
*Δες μερικές ακόμα δεξιότητες για κάθε Εκπρόσωπο Κέντρου Εξυπηρέτησης Πελατών.
2. Αν έχεις ξαναδουλέψει στο Customer Service/Support, τόνισε αυτή ακριβώς την προϋπηρεσία σου. Πες πού δούλεψες και τι πέτυχες. Όχι έτσι γενικά. Καλύτερα να γράψεις με ποσοτικό τρόπο κάποια επιτεύγματά σου όπως:
- Βελτίωσα τα θετικά σχόλια κατά 30%.
- Έλυνα περίπου 50 προβλήματα ή παράπονα την ημέρα.
- Απαντούσα 200+ κλήσεις πελατών ανά ημέρα.
- Αυξήθηκαν τα ratings ικανοποίησης πελατών κατά 12% σε τρεις μήνες, σύμφωνα με έρευνες στο κατάστημα (ή σε ψηφιακές πλατφόρμες).
- Αυξήθηκε το Net Promoter Score (NPS) σε δείκτη άνω του 50.
3. Αν δεν διαθέτεις καθόλου προϋπηρεσία, δώσε έμφαση στις επιδιώξεις σου. Βάλε στην περιγραφή σου, σε αυτό που αποκαλούμε “resume summary”, ποιο είναι το πιο δυνατό σου σημείο ως υποψήφιος/α, και πού θες να φτάσεις ιδανικά μέσα από την ενασχόλησή σου με την Εξυπηρέτηση Πελατών.
Τι άλλο να βάλεις σε ένα βιογραφικό αν δεν έχεις προϋπηρεσία;
4. Επειδή μπορεί να στείλεις αίτηση σε πολλές διαφορετικές ανοιχτές θέσεις για Εξυπηρέτηση Πελατών, μη στείλεις σε όλες το ίδιο CV! Ανάλογα με την κάθε θέση εργασίας, πρόσθεσε ή αφαίρεσε πληροφορίες και δώσε έμφαση στις δεξιότητες και τις εμπειρίες που σε κάνουν να ταιριάζεις με την εκάστοτε θέση περισσότερο. Π.χ. άλλο CV θα στείλεις για μια θέση Τηλεφωνικών παραγγελιών και άλλο για μια θέση Τεχνικής Υποστήριξης.
5. Κάνε την έρευνά σου στο kariera.gr και δες τις αγγελίες για Εξυπηρέτηση Πελατών! Πρόσεξε πώς διατυπώνουν τις αγγελίες τους οι εργοδότες της αγοράς. Οι λέξεις που χρησιμοποιούν στην περιγραφή θέσης εργασίας είναι πολύ σημαντικές: είναι οι λέξεις-κλειδιά . Χρησιμοποίησέ τες κι εσύ με μαεστρία ενσωματώνοντάς τες στο CV σου ώστε να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό. Για παράδειγμα: Ζητάει η αγγελία Customer Support με επιθυμητή γνώση χειρισμού SAP; Αν έχεις τέτοιες τεχνικές γνώσεις χρησιμοποίησε τον ακριβή όρο “Γνώση χειρισμού SAP” στις πληροφορίες που βάζεις στο βιογραφικό σου.
6. Έλεγξε με προσοχή το βιογραφικό που έφτιαξες, πριν το στείλεις. Επειδή σε θέσεις Εξυπηρέτησης ζητούν να έχεις ευχέρεια στην επικοινωνία (γραπτή και προφορική!), ένα CV χωρίς λάθη θα τους κάνει πολύ καλή εντύπωση, αποδεικνύοντας ότι στα γραπτά σκίζεις.