Ο κυριότερος κινητήριος μοχλός της εξέλιξης ενός εργαζομένου μέσα σε μια εταιρεία είναι οι δυνατότητες εκπαίδευσης και κατάρτισης που παρέχει η ίδια η εταιρεία.
Όταν οι εταιρείες επενδύουν στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των εργαζομένων τους, ενισχύοντας τα skills τους και βοηθώντας τους να εξελίσσονται, γίνονται πιο ισχυρές και οι ίδιες. Αποτελεί μια από τις πιο γνωστές στιχομυθίες ο γεμάτος νόημα διάλογος δύο υποθετικών εργοδοτών, και πάει κάπως έτσι:
-«Και αν εκπαιδεύσω το ανθρώπινο δυναμικό μου και μου φύγει;!»
-«Ναι, αλλά αν δεν το εκπαιδεύσεις και μείνει;!»
Τα τελευταία χρόνια, και κυρίως μετά την έναρξη της πανδημίας, η εφαρμογή διεξοδικών πρακτικών Learning & Development, λειτούργησε σαν εργασιακός… απινιδωτής. Η προσωρινή επιβράδυνση των εργασιακών ρυθμών σε αρκετούς κλάδους έδωσε την ευκαιρία στους εργαζομένους να επενδύσουν χρόνο στην εκπαίδευση και κατάρτισή τους, και την ίδια στιγμή έδωσε την ευκαιρία στους εργοδότες να δημιουργήσουν δομημένα προγράμματα εξέλιξης για εργαζομένους κάθε θέσης και βαθμίδας, βλέποντάς τους να ανθίζουν.
Φαίνεται να αφήνουμε πίσω μας την εποχή που η εκπαίδευση εργαζομένων σήμαινε απλώς μια τυπική περίοδο αρχικής εξοικείωσης με τα τρέχοντα καθήκοντα ή -σε μια καλύτερη περίπτωση- περιλάμβανε κάποια ανέμπνευστα σεμινάρια στην πορεία του έτους.
Σήμερα, οι εταιρείες δημιουργούν καινοτόμα, εξατομικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης και ανάπτυξης, αξιοποιούν όλα τα διαθέσιμα ψηφιακά μέσα, κάνουν εκπαιδεύσεις on-the-go, ενθαρρύνουν έμπρακτα τον διαμοιρασμό της γνώσης, και επιτυγχάνουν καλύτερες επιδόσεις ατομικά και ομαδικά. Στις επόμενες γραμμές θα δούμε φωτεινά παραδείγματα από σημαντικές ευκαιρίες Learning & Development που προσφέρονται στο ελληνικό εργασιακό οικοσύστημα.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το MetroLearn, η ψηφιακή πλατφόρμα εκπαίδευσης που έχει εισάγει η METRO (MyMarket και Metro Cash&Carry) και περιλαμβάνει μαθήματα, microlearnings, ψηφιακές εκπαιδεύσεις, ψηφιακή βιβλιοθήκη κλπ. προσαρμοσμένα για κάθε εργαζόμενο, από την ευκολία της κινητής του συσκευής.
«Ακαδημίες ικανοτήτων» έχει δημιουργήσει η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ με τα capabilities aKademies. Υπάρχουν ακαδημίες για κάθε επίπεδο ρόλου και expertise, στις οποίες πέρα από τους εσωτερικούς Subject Matter Experts, συμμετέχουν διακεκριμένοι εκπαιδευτικοί φορείς και επαγγελματίες της αγοράς. Και επειδή η εταιρεία έχει digital χαρακτήρα, αξιοποιεί κορυφαίους content providers, ανάλογα με τον τομέα στον οποίο εξειδικεύονται.
Στην αναβάθμιση δεξιοτήτων επενδύει και η PwC Greece μέσα από μια σειρά εξελιγμένων προγραμμάτων για εργαζομένους σε κάθε επίπεδο. Υπάρχουν ειδικά προγράμματα ανάπτυξης ηγετικών δεξιοτήτων όπως το YouGrow, το YouLead και το WeEvolve, ενώ παρέχονται και πολύτιμες πιστοποιήσεις (π.χ. ACCA και ACA) που καλύπτονται οικονομικά από την εταιρεία.
Ισχυρή κουλτούρα μάθησης επιδεικνύει και η ΑΒ Βασιλόπουλος. Διευρύνει τις προοπτικές εξέλιξης των εργαζομένων της με τα Κέντρα Ανάπτυξης, κινητοποιεί τη μεταφορά γνώσης ανάμεσα σε όλες τις χώρες του Ομίλου της Ahold Delhaize, και αξιοποιεί τις σύγχρονες μορφές εκπαίδευσης μέσα από σύγχρονα και ασύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Εξαίρεση στις σύγχρονες μεθόδους Learning & Development δεν αποτελεί η ΚΑΥΚΑΣ, η οποία έχει σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο φάσμα προγραμμάτων, όπως το Blue (ένα mobile app με ψηφιακές εκπαιδεύσεις), το High Potential Program (για κάθε εργαζόμενο που θέλει να φτάσει στο μέγιστο των ικανοτήτων του), το LinkedIn Learning, το πρόγραμμα Skill Wars, (open webinars που απευθύνονται σε όποιον θέλει να αναπτύξει τις soft και business δεξιότητές του), το Kafkas Institute για εις βάθος Training & Development, κ.ά