Ύψος αμοιβών, εργασιακό περιβάλλον και ισορροπία προσωπικής-επαγγελματικής ζωής είναι τα κυριότερα κριτήρια των εργαζομένων του Tech Industry (IT/Software engineers κλπ) όταν επιλέγουν εργοδότη. Παράλληλα, σε ποσοστό 92% κοιτάζουν reviews και κριτικές για τους μελλοντικούς τους εργοδότες, πριν επιλέξουν!
Το kariera.gr, αποσκοπώντας στο να γίνουν γνωστές οι στάσεις και προτιμήσεις των εργαζομένων και υποψηφίων του ιδιαιτέρως αναπτυσσόμενου κλάδου της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας (Tech Industry), διεξήγαγε μια εστιασμένη διαδικτυακή έρευνα και σας αποκαλύπτει τα αποτελέσματα. Αρχικά, τρία είναι τα βασικότερα κριτήρια που έχουν οι άνθρωποι της Τεχνολογίας όταν επιλέγουν έναν νέο εργοδότη:
- Τις αμοιβές που παρέχει, σε συντριπτικό ποσοστό που αγγίζει το 70%
- Το εργασιακό περιβάλλον, σε ποσοστό σχεδόν 65%
- Και την ισορροπία εργασιακής-προσωπική ζωής σε ποσοστό 51%
Παράλληλα, πολύ σημαντική θέση στις απαντήσεις τους, έχει το πόσο καλή φήμη έχει ο εργοδότης στον οποίο θα κάνουν αίτηση, με έναν στους 4 υποψηφίους να ιεραρχούν τον παράγοντα αυτόν ως βασική προτεραιότητα. Στην αντίθετη πλευρά, όταν ερωτώνται για ποιον λόγο θα αποχωρούσαν από μία εταιρεία, στις κορυφαίες απαντήσεις προσθέτουν και την έλλειψη δυνατοτήτων εξέλιξης (53,47%) υπογραμμίζοντας έτσι την τρέχουσα πραγματικότητα: ανεξαρτήτως των στοιχείων που προσελκύουν έναν υποψήφιο σε έναν εργοδότη, μεγάλο ρόλο παίζει -όταν πλέον ξεκινήσει να εργάζεται ο υποψήφιος- το πόσες ευκαιρίες εξέλιξης θα του δοθούν στην πορεία.
Στα εντυπωσιακά ποσοστά συγκαταλέγεται και το πόσοι υποψήφιοι/εργαζόμενοι ψάχνουν reviews και κριτικές άλλων εργαζομένων, για τους εργοδότες που τους ενδιαφέρουν. Το 92% σχεδόν δηλώνει ότι κοιτάζει τέτοια reviews, ενώ ακόμα περισσότεροι (93%) δίνουν μεγάλη σημασία στη φήμη μιας εταιρείας δηλώνοντας ότι «θα εξέταζα μια πρόταση από μια εταιρεία με καλή φήμη ακόμη και αν δεν βρισκόμουν σε αναζήτηση εργασίας».
Τα παραπάνω ευρήματα δικαιώνουν την πρωτοβουλία του kariera.gr να ασχοληθεί ενεργά με το θέμα της Φήμης Εργοδοτών (Employer Branding), βοηθώντας μέσα από τις νέες υπηρεσίες του τους Εργοδότες να ενδυναμώσουν την εικόνα τους και να προσελκύσουν περισσότερα και ικανότερα ταλέντα.
Ενδεικτικό είναι ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες στην έρευνα, δείχνουν ότι τους είναι πιο σημαντικό όταν επιλέγουν εταιρεία να μην έχει κακή φήμη σε θέματα διαχείρισης εργαζομένων, παρά σε θέματα προϊόντων και υπηρεσιών. Στην ερώτηση «πόσο πιθανό είναι να επιλέξετε έναν εργοδότη με κακή φήμη για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του», οι απαντήσεις «Λίγο/Καθόλου πιθανό» καλύπτουν το 74%, ενώ στην ερώτηση «πόσο πιθανό είναι να επιλέξετε έναν εργοδότη με κακή φήμη για τη διαχείριση των εργαζομένων του», οι αντίστοιχες αρνητικές απαντήσεις αγγίζουν σχεδόν το 84%.
Ποια άλλα στοιχεία σκιαγραφούν τις ιδιαίτερες προτιμήσεις των εργαζομένων του Tech Industry;
- Benefits: Οι εργαζόμενοι αναζητούν από τους εργοδότες τους επιπλέον παροχές όπως bonus παραγωγικότητας (42,22%), συμμετοχή σε σεμινάρια/εκπαιδευτικά προγράμματα (33,78% – εδώ όπως βλέπουμε εγείρεται πάλι το θέμα της «εξέλιξης μέσα από την εργασία»), και συνταξιοδοτικό πρόγραμμα (31,56%). Και τα τρία αυτά benefits αναζητούνται ως συμπλήρωμα στις standard παροχές που φαίνεται ότι ήδη έχουν, όπως η Ιατροφαρμακευτική κάλυψη (65,33) και το laptop (61,78%).
- Remote work: Πάνω από το 93% των tech εργαζομένων θα ήθελε να εργάζεται απομακρυσμένα, με το 31,56% μάλιστα να θέλει να εργάζεται μόνο απομακρυσμένα (όλες τις ημέρες της εβδομάδας).
- Τρόποι αναζήτησης εργασίας: Ο τρόπος που επιλέγουν να αναζητήσουν οι Tech υποψήφιοι μια θέση εργασίας είναι ως επί το πλείστον τα job boards (σελίδες εύρεσης εργασίας), με το kariera.gr και το LinkedIn να είναι τα κορυφαία στις προτιμήσεις τους (78,82% και 86,11% αντιστοίχως).
- Κοινωνική ευαισθησία: Ο ένας στους 2 συμμετέχοντες στην έρευνα θεωρεί σημαντικό/πολύ σημαντικό να γνωρίζει ότι η εταιρεία του απασχολεί άτομα από ευπαθείς κοινωνικά ομάδες (π.χ. ΑμΕΑ), ενώ πάνω από 60% δηλώνουν ότι τους είναι σημαντικό/πολύ σημαντικό η εταιρεία να ακολουθεί συγκεκριμένο πλάνο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
Είστε εργοδότες στον κλάδο της Πληροφορικής / Τεχνολογίας; Διαχειρίζεστε ανθρώπινο δυναμικό; Θέλετε να προσελκύσετε ταλαντούχους εργαζομένους; Ανακαλύψτε τις νέες υπηρεσίες Employer Branding από το kariera.gr.
Ταυτότητα έρευνας: η έρευνα του kariera.gr διενεργήθηκε το διάστημα 16 Δεκεμβρίου 2021 μέχρι 13 Φεβρουαρίου 2022, πανελλαδικά, σε 375 υποψηφίους και εργαζομένους του κλάδου της Τεχνολογίας/Πληροφορικής. Το δείγμα μας ήταν από 18 έως 55+ ετών (με κυρίαρχες ηλικιακές ομάδες το 25-44), και από κάθε μορφωτικό επίπεδο (με κυρίαρχη την ανώτατη εκπαίδευση: πτυχίο-μεταπτυχιακό).
Ταυτότητα Tech Industry Benchmarking: η συγκριτική αξιολόγηση είναι επικαιροποιημένη το 2022 και διενεργήθηκε ανάμεσα 65 εταιρείες (37 B2B και 28 B2C) του κλάδου της Τεχνολογίας/Πληροφορικής.
Employer Branding team / kariera.gr