Υπάρχει μια λεπτή γραμμή που διαχωρίζει τους τυπικά καλούς εργοδότες από αυτούς που διαθέτουν ένα πραγματικά ανταγωνιστικό όνομα στην αγορά. Και αυτή τη γραμμή την χαράσσει αυτό που λέμε Employer Branding.
Αν σας ρωτούσαν τι φήμη έχει η εταιρεία σας, τι θα απαντούσατε; Ωραία, κρατήστε τώρα την απάντησή σας, και βάλτε στη θέση σας τους αποχωρήσαντες, τους τρέχοντες αλλά και τους μελλοντικούς εργαζομένους σας. Εκείνοι τι θα απαντούσαν;
Το τι θα απαντούσαν είναι πολύ σημαντικό για εσάς, γιατί εκείνοι είναι οι άνθρωποι που επηρεάζουν και επηρεάζονται από την εταιρεία σας περισσότερο από τον καθένα. Είναι οι άνθρωποι που με την εργασία τους στηρίζουν το Όραμά σας, που εξυπηρετούν τα συμφέροντά σας, που ικανοποιούν και διευρύνουν το αγοραστικό κοινό σας, και -το πιο ουσιαστικό- σας εκπροσωπούν ως φίρμα στον έξω κόσμο: είναι οι brand ambassador σας.
Το τι ενέργειες κάνετε για να αναβαθμίσετε τη φήμη σας στις συνειδήσεις των εργαζομένων σας, σας ανεβάζει στην κλίμακα των πιο Επιθυμητών Εργοδοτών, και έχει άμεσο αντίκτυπο στη θέση σας στην αγορά. Αυτό είναι το Employer Branding. Στις παρακάτω γραμμές θα δούμε στοιχεία που ίσως ξέρετε, άλλα που δεν έχετε σκεφτεί και άλλα που μπορούν να σας δώσουν προβάδισμα στο ανταγωνιστικό περιβάλλον που δραστηριοποιήστε.
Συνοπτικά, θα δούμε:
- Σε πόσα κομμάτια χωρίζεται η φήμη σας και πώς προσδιορίζεστε ως Εργοδότης.
- Τι συνέπειες έχει στη βιωσιμότητα της εταιρείας σας το Employer Branding σας.
- Πώς το kariera.gr μπορεί να σας προσφέρει μια αντικειμενική εικόνα για το Employer Brand σας και να σας βοηθήσει να το αναπτύξετε προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ας μιλήσουμε για φήμη
Κάθε οργανισμός, κάθε εταιρεία έχει μια φήμη, μια εταιρική εικόνα, ένα «όνομα» στην αγορά. Είναι η αντίληψη που έχουν οι άλλοι για εσάς σχετικά με ένα μωσαϊκό πραγμάτων όπως:
Πόσο αξιόπιστα προϊόντα/υπηρεσίες προσφέρετε; Είστε ακριβοί; Έχετε μεγάλη «ιστορία» στην αγορά; Πώς αντιμετωπίζετε τους καταναλωτές σας; Πώς συμπεριφέρεστε στο κοινό σας; Ποιες είναι οι κοινωνικές και περιβαλλοντικές αξίες σας; Πώς είστε ως Εργοδότης; Αυτό το τελευταίο, το “Πώς είστε ως εργοδότης” ίσως παλαιότερα να μην είχε τόση βαρύτητα. Ήταν τα «εν οίκω» που δεν έβγαιναν συχνά «εν δήμω». Και σπάνια μαθευόταν στο ευρύ κοινό το εργοδοτικό προφίλ ενός Oργανισμού.
Σήμερα με την κυριαρχία των μέσω πληροφόρησης, με την απίστευτη δικτύωση όλων μας και με τα social media να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο, είναι δύσκολο να μη μαθευτεί σε χρόνο μηδέν μια καλή ή μια κακή εργοδοτική πρακτική. Δείτε τα παραδείγματα σελίδων όπως το Glassdoor, το Vault και το LinkedIn: αποτελούν πεδία συζητήσεων και ανταλλαγής απόψεων σχετικά με το τι κουλτούρα έχουν διάφορες επιχειρήσεις ως εργοδότες. Σε αυτά τα παραδείγματα προσθέστε αντίστοιχες σελίδες και groups στο Facebook, τα posts των υποψηφίων και των εργαζομένων σας που αναφέρουν την επωνυμία σας, αλλά και την παραδοσιακή από στόμα σε στόμα πληροφόρηση (word of mouth – WOM), και θα πάρετε μια εικόνα για το πόσο εύκολα διαχέεται η φήμη σας ως Εργοδότης.
Το Employer Branding ως μοχλός ανάπτυξης
Το τι αντίληψη υπάρχει στον κόσμο για εσάς ως Εργοδότης, είναι θεμελιώδες για να διατηρήσετε και να αναπτύξετε το μερίδιό σας στην αγορά. Γιατί;
Γιατί όσο πιο ισχυρό Employer Branding χτίζετε, τόσο πιο εύκολο θα είναι για εσάς να προσελκύσετε αλλά και να κρατήσετε κοντά σας ικανούς υποψηφίους. Αυτοί είναι που με τις δεξιότητες, τα ταλέντα, τις δυνατότητες και το loyalty, την αφοσίωση που δείχνουν προς την εταιρεία σας, θα σας ωθήσουν στο να κάνετε ένα ή και περισσότερα βήματα παραπέρα.
Χωρίς ένα ισχυρό Employer Branding εκ μέρους σας, θα αποδεικνύεται όλο και πιο χρονοβόρα αλλά και κοστοβόρα η αναζήτηση για το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό, σαμποτάροντας τις προσπάθειές σας για ανάπτυξη.
Αυτός είναι και ο λόγος που στις μέρες μας η Στρατηγική Employer Branding βρίσκεται στο επίκεντρο της Στρατηγικής Ανθρώπινου Δυναμικού (HR Strategy) πολλών εταιρειών – ενώ παράλληλα τη βλέπουμε να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της γενικής Εταιρικής Στρατηγικής ενός Οργανισμού.
Μερικά πρόσφατα στατιστικά που είναι καλό να κρατήσετε είναι:
- 75% των υποψηφίων είναι περισσότερο πιθανό να κάνουν αίτηση σε κάποιον εργοδότη που ασχολείται ενεργά με το Employer Brand του.
- 92% των εργαζομένων θα σκεφτόντουσαν να αλλάξουν εταιρεία αν τους γινόταν πρόταση από μια εταιρεία που έχει πολύ καλή φήμη.
- Ένα ισχυρό Employer Brand μπορεί να μειώσει το κόστος per hire μέχρι και 50%, ενώ μια αρνητική φήμη μπορεί να αυξήσει το κόστος μέχρι και 10%.
(με στοιχεία έρευνας που δημοσιεύθηκαν στη Glassdoor for Employers – Απρίλιος 2021)
Αναθέτοντας την αξιολόγηση του Employer Branding σας στους ειδικούς
Η σωστή αξιολόγηση του Employer Branding σας είναι το πιο κρίσιμο βήμα στην πορεία σας για τη δημιουργία μιας καλύτερης Εταιρικής Εικόνας. Ποιος όμως μπορεί να φέρει κάτι τέτοιο εις πέρας;
Στο kariera.gr, στο πλαίσιο των Υπηρεσιών για Εργοδότες που προσφέρουμε και αντιλαμβανόμενοι παράλληλα την ανάγκη σας για αποτελεσματικές λύσεις Employer Branding, δημιουργήσαμε μια νέα υπηρεσία: το Employer Branding Audit!
Τι είναι το Employer Branding Audit; Είναι ένας ενδελεχής έλεγχος, μια εμπεριστατωμένη και δομημένη έρευνα που κάνουμε εμείς για λογαριασμό της εταιρείας σας προκειμένου να βγάλουμε κάποια πολύ σημαντικά και μετρήσιμα αποτελέσματα σχετικά με το:
- πόσο ισχυρό είναι το Employer Brand σας, δηλαδή η Ταυτότητά σας ως Εργοδότης.
- ποια είναι η αντίληψη που υπάρχει για εσάς από τους ανθρώπους εντός και εκτός της εταιρείας (internal & external perception).
- πού βρίσκεται η εταιρεία ως Εργοδότης σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό της, δηλαδή πόσο προβάδισμα ή μη, διατηρεί σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις που αναμετρώνται στον ευρύτερο κλάδο δραστηριότητας για την προσέλκυση και απόκτηση υποψηφίων/ταλέντων παρόμοιου τύπου.
Μαζί με τα αποτελέσματα αυτά, σας προσφέρουμε και ένα προτεινόμενο action plan, δηλαδή συγκεκριμένα action steps / ενέργειες που καλό θα ήταν να κάνετε για να αναβαθμίσετε την Ταυτότητα Εργοδότη σας, και να κερδίσετε έδαφος σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας.
Για να σας παρέχουμε μια όσο το δυνατόν πιο σφαιρική και πλήρη εικόνα για το Employer Brand σας, εξετάζουμε 4 βασικούς πυλώνες:
1. Το CHANNEL EFFECTIVENESS. Δηλαδή πόσο αποτελεσματικά είναι τα κανάλια που χρησιμοποιείτε (π.χ. Job Boards, LinkedIn, social media, εταιρικό site κλπ) για να προσελκύσετε προσωπικό;
2. Το CAREER SITE & ATS. Δηλαδή με ποια δομή είναι στημένο το site σας και τι προσφέρει στον υποψήφιο; Πόσο φιλικό προς τον χρήστη είναι; Έχει ενσωματωμένο ATS;
3. Το CANDIDATE EXPERIENCE. Δηλαδή τι εμπειρία αποκομίζουν οι υποψήφιοι όταν εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους για εργασία στην εταιρεία σας;
4. Το EMPLOYEE VALUE PROPOSITION (EVP). Δηλαδή ποια είναι η «Πρόταση αξίας» της εταιρείας προς τους υποψηφίους της. Τους προσφέρει ευκαιρίες Πρακτικής Άσκησης (Internship Programs) και Ανάπτυξης;
Ο δρόμος άνοιξε…
Με τη σωστή καθοδήγηση, έχετε την ευκαιρία να βρείτε το σωστό μονοπάτι για να διαμορφώσετε το Employer Brand σας. Μην ξεχνάτε: δεν είναι όλες οι Στρατηγικές Employer Branding για όλους. Δεν υπάρχει η λογική “one-size-fits-all” εδώ. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό να λάβετε ένα Employer Branding Audit, σχεδιασμένο για εσάς, που θα σας δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και τα σαφή βήματα για την επόμενη μέρα σας ως Εργοδότης. Ώστε -με περισσότερη αποτελεσματικότητα και μικρότερο κόστος- να προσελκύετε ικανό ανθρώπινο δυναμικό που ταιριάζει στη δική σας κουλτούρα και τη δική σας στρατηγική. Ο δρόμος για να ανεβείτε επίπεδα ως Εργοδότης Επιλογής άνοιξε…