Όλα τα πρακτικά βήματα για τη σύνταξη ενός βιογραφικού σημειώματος (CV)

Share This Post

technical cv

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Τέρμα οι γενικότητες. Εδώ σας παρουσιάζουμε βήμα-βήμα το πώς να φτιάξετε ένα άψογο βιογραφικό σημείωμα με όλα τα τεχνικά και πρακτικά στάδια (συν μερικά υπερ-πονηρά μυστικά).

Το βιογραφικό σας είναι ο πιο πιστός σας σύμμαχος στην αναζήτηση εργασίας. Είναι η «διαφήμισή» σας, είναι η ταυτότητά σας, είναι ο μάνατζέρ σας, ο wing-man σας. Το πόσες πιθανότητες έχει το βιογραφικό σας να ξεχωρίσει, εξαρτάται από το πώς θα το φτιάξετε.

Έχουμε ήδη δει τις βασικές αρχές για τη δημιουργία ενός βιογραφικού. Ας δούμε εδώ τα πιο τεχνικά/πρακτικά κομμάτια. Θα σας δώσουμε 5 έξυπνους –και το κυριότερο: δωρεάν– τρόπους δημιουργίας βιογραφικού και θα σας δείξουμε πώς να αξιοποιήσετε καθέναν από αυτούς.

Tip: Είτε φτιάχνετε για πρώτη φορά βιογραφικό είτε κάνετε revise σε αυτό που έχετε ήδη, το πιο εύκολο είναι να χρησιμοποιήσετε ένα έτοιμο πρότυπο/template. Ένα template, σας έχει έτοιμη τη δομή και εσείς απλώς το προσαρμόζετε με τις δικές σας πληροφορίες.

Α. Πώς να φτιάξετε, από το Microsoft Word, κάτι τέτοιο:

Αυτό είναι ένα από τα πιο απλά και εύκολα CV που μπορείτε να φτιάξετε.

Βήματα:

  • Στα Office των Windows 10,  ανοίξτε το Word.
  • Σε αυτό το παράθυρο που θα σας ανοίξει, θα δείτε μια ποικιλία από διάφορα πρότυπα. Αν δεν βρείτε το πρότυπο για το βιογραφικό, πατήστε «Περισσότερα πρότυπα».
  • Αφού έχετε μπει μέσα στη σελίδα με τα «Περισσότερα πρότυπα», κάντε αναζήτηση γράφοντας «Βιογραφικό» ή «CV». Αλλιώς, μπορείτε να πατήσετε εκεί που λέει «Βιογραφικά και συνοδευτικές επιστολές».
  • Επιλέξτε το πρότυπο που λέει «Βιογραφικό σημείωμα με χρονολογική σειρά, με μοντέρνα σχεδίαση»,και αμέσως θα σας ανοίξει αυτό, όπου και θα πατήσετε «Δημιουργία».
  • Θα σας ανοίξει αυτή η σελίδα Word.

Εδώ μπορείτε να βάλετε τον κέρσορα σε όποιο σημείο θέλετε και να γράψετε το δικό σας ονοματεπώνυμο, τη δική σας διεύθυνση και τηλέφωνο κ.ο.κ.

  • Στη μικρή παράγραφο κάτω από το ονοματεπώνυμο, γράψτε μια μικρή περιγραφή του εαυτού σας. Όπως σας υποδεικνύει και το βοηθητικό κείμενο, γράψτε τους επαγγελματικούς σας στόχους (π.χ. θα ήθελα να εξελιχθώ στο κομμάτι του Software engineering, ή στο κομμάτι των Logistics κλπ). Καλό είναι εδώ να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιεί και η αγγελία για τη θέση εργασίας στην οποία απαντάτε. Για παράδειγμα αν η αγγελία που σας ενδιαφέρει είναι αυτή:

…και στο κυρίως σώμα ζητάει αυτά:

…τότε εσείς στην περιγραφή σας, βάλτε λέξεις κλειδιά από την αγγελία, όπως Angular, Node.js, Developer, Computer Science, Javascript κλπ.

Tip: Αν η αγγελία, όπως στο παραπάνω παράδειγμα, είναι στα αγγλικά, τότε κι εσείς πρέπει απαραιτήτως να φτιάξετε το βιογραφικό σας στα αγγλικά. Ο κανόνας είναι: «σε αγγελία γραμμένη στα ελληνικά, στέλνουμε ελληνικό βιογραφικό, σε αγγελία γραμμένη στα αγγλικά, στέλνουμε αγγλικό».

  • Μετά, γράψτε την ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ και την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ σας, όπως υποδεικνύει το πρότυπο/template. Προτείνουμε να ξεκινάτε με την πιο πρόσφατη πληροφορία και μετά να ακολουθεί η πιο παλιά. Π.χ. στην εκπαίδευση πάνω-πάνω βάζετε τη Σχολή/Πανεπιστήμιο που τελειώσατε πιο πρόσφατα. Αν έχετε ακαδημαϊκή μόρφωση, δεν χρειάζεται να βάλετε πληροφορίες απολυτηρίου Λυκείου: δεν ενδιαφέρουν κανέναν.
  • Στο επόμενο section, θα δείτε ότι πρέπει να γράψετε τις ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ σας (skills). Δεξιότητες όπως: ποιες γλώσσες προγραμματισμού γνωρίζετε; Ποια άλλα εφόδια έχετε; Ποιες ξένες γλώσσες γνωρίζετε; Ποια είναι τα επαγγελματικά προσόντα που έχετε κερδίσει;

Μπορείτε συμπληρωματικά να βάλετε και soft skills, όπως «Αναπτυγμένες επικοινωνιακές δεξιότητες», «Υψηλή υπευθυνότητα», «Self motivation / Αυτo-παρακίνηση» (πολύ σημαντική δεξιότητα στις μέρες μας, καθώς σημαίνει ότι δεν χρειάζεστε συνεχώς κάποιον να ελέγχει τη δουλειά σας για να σας δίνει ώθηση), κλπ.

  • Στο επόμενο και τελευταίο πεδίο βάζετε ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ. Δηλαδή μπορείτε να αναφέρετε:
  • Webinars, seminars και workshops που έχετε παρακολουθήσει (πάντα σχετικά με το αντικείμενό σας)
  • Εθελοντική εργασία που έχετε προσφέρει
  • Διακρίσεις που έχετε πάρει (π.χ. σε διαγωνισμούς κλπ)

Είστε έτοιμοι!

Tip: Κρατήστε το βιογραφικό σας συνοπτικό και στοχευμένο. Δεν είναι τυχαίο που τα περισσότερα πρότυπα/templates είναι μονοσέλιδα. Συνήθως μια σελίδα είναι υπερ-αρκετή για να αναφέρετε όσα θέλει να μάθει ο Recruiter που θα το λάβει!

Β. Πώς να φτιάξετε (πάλι από το Word!) κάτι πιο «ενισχυμένο» και ντιζαϊνάτο, σαν αυτό:

Ακολουθείτε ακριβώς τα βήματα που περιγράψαμε παραπάνω. Ανοίγετε το Word δηλαδή, και διαλέγετε από την ποικιλία με τα πρότυπα/templates ακριβώς αυτό (το έχει έτοιμο και σενιαρισμένο!). Εσείς μετά απλώς αντικαθιστάτε το dummy κείμενο, με το δικό σας κείμενο.

Όπως βλέπετε, αυτό το πρότυπο έχει χώρο και για φωτογραφία!

Πώς βάζετε τη δική σας φωτογραφία στον κύκλο:

  • Κάντε δεξί κλικ πάνω στην dummy εικόνα
  • Επιλέξτε «Γέμισμα».
  • Επιλέξτε «Εικόνα».
  • Επιλέξτε από τον Υπολογιστή σας (Από Αρχείο) τη φωτογραφία που σας αρέσει (πρέπει να είναι μια καθαρή, επαγγελματική φωτογραφία) και κάντε «Εισαγωγή».
  • Η φωτογραφία σας έχει μπει μέσα στον κύκλο!

Γ. Πώς να φτιάξετε βιογραφικό με άλλα πρότυπα/templates της Microsoft που θα βρείτε στο internet

Μπορεί να θέλετε να δείτε περισσότερα πρότυπα/templates που σας ταιριάζουν καλύτερα.

  • Ανοίξτε τη σελίδα templates.office.com και πατήστε «Βιογραφικά σημειώματα και συνοδευτικές επιστολές».
  • Εδώ θα βρείτε πολλά-πολλά ακόμα υποδείγματα. Ανοίγετε όποιο σας αρέσει και το χρησιμοποιείτε δωρεάν όπως είδαμε και στο παράδειγμα Α.

Δ. Πώς να φτιάξετε βιογραφικό με το Pages της Apple

Αν χρησιμοποιείτε Mac, το πρόγραμμα δημιουργίας εγγράφων (Pages) μπορεί να είναι ήδη εγκατεστημένο.

Πώς θα δείτε αν είναι εγκατεστημένο;

  • Στην επιφάνεια εργασίας, κάντε αναζήτηση για το App Store (στον μεγεθυντικό φακό).
  • Όταν ανοίξει το App store, κάντε αναζήτηση για το Pages.
  • Πατήστε Download ή αν είναι ήδη εγκατεστημένο πατήστε Open.
  • Όταν ανοίξει το Pages, μπείτε στα Templates και βρείτε τα Curricula Vitae (Βιογραφικά σημειώματα).
  • Από εκεί διαλέξτε όποιο σας αρέσει και αρχίστε να το διαμορφώνετε όπως περιγράψαμε στο παράδειγμα Α.

Ε. Πώς να φτιάξετε ένα βιογραφικό με κάποιο επιπλέον πρότυπο/template που υπάρχει online.

Πέρα από αυτά που σας αναφέραμε, online θα βρείτε πολλά ακόμα υποδείγματα βιογραφικού σημειώματος, πολύ όμορφα, πολύ καλά δομημένα, με ωραίες γραμματοσειρές και καθαρές γραμμές και στήλες. Εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κατεβάσετε το πρότυπο που σας αρέσει περισσότερο, ή το πρότυπο που θεωρείτε πιο κατάλληλο για τη θέση εργασίας στην οποία κάνετε apply.

Tip: Πώς θα ξέρετε ποιο πρότυπο είναι πιο κατάλληλο για τη δουλειά στην οποία στοχεύετε; Όσο πιο δημιουργική είναι η δουλειά-στόχος σας (π.χ. για κάποιο καλλιτεχνικό επάγγελμα ή για παιδαγωγό πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή για φωτογράφο κλπ) μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πιο «δημιουργικά» πρότυπα/templates, δηλαδή πιο χρωματιστά και πρωτότυπα. Αν στοχεύετε σε μια εταιρεία ή σε μια θέση εργασίας πιο τεχνική (π.χ. σε μια εταιρεία Συμβούλων Επιχειρήσεων) χρησιμοποιήστε ένα πιο λιτό και αυστηρό template. Για τις περισσότερες δουλειές πάντως, ένα απλό template με καλαίσθητες λεπτομέρειες, είναι ό,τι πρέπει!

Οι σελίδες που σας προτείνουμε να μπείτε για να διαλέξετε, να κατεβάσετε και να χρησιμοποιήσετε ένα υπόδειγμα που δεν θα σας απογοητεύσει, είναι οι:

Resume.io
Zety.com
Cvmaker.com
Resumecoach.com
Novoresume.com
Canva.com

Extra tips για την αποθήκευση του αρχείου σας:

1.Να σώζετε πάντα το αρχείο σας με λατινικούς χαρακτήρες (π.χ. DIMITRIS_FALLIEROS_CV) για να διευκολύνετε τον recruiter στην αποθήκευση και στην ταξινόμησή του. Επίσης να τσεκάρετε στις Πληροφορίες / Metadata του εγγράφου ότι λέει το δικό σας όνομα. Στο αρχείο σας πηγαίντε πάνω δεξιά και πατήστε «Αρχείο». Θα σας ανοίξει παράθυρο όπου εσείς θα πατήσετε «Πληροφορίες».

2. Σε τι μορφή αρχείου να στείλετε το βιογραφικό σας;

Όταν θα ολοκληρώσετε με τη δημιουργία του βιογραφικού σας και θα έχετε βάλει όλα τα δικά σας στοιχεία μέσα στο template, θα κληθείτε να αποφασίσετε σε τι μορφή να το «σώσετε» και να το στείλετε.

Δεν είναι δύσκολη απόφαση. Το πιο σύνηθες και διαδεδομένο στην αγορά εργασίας είναι να στείλετε το βιογραφικό σας σε αρχείο docx ή σε PDF. Απλώς το καλό με το PDF είναι ότι ένα PDF πάντα φτάνει στον παραλήπτη του (δηλαδή στον recruiter ή στον δυνητικό εργοδότη σας) ακριβώς με τη μορφή που το έχετε φτιάξει. Ενώ αν το στείλετε σε Word (δηλαδή docx) μπορεί ο παραλήπτης στον υπολογιστή του ή στο κινητό του (tablet κλπ) να χρησιμοποιεί άλλη έκδοση ανάγνωσης κειμένου ή να έχει  απενεργοποιημένα τα περιθώρια και την ευθυγράμμιση, και έτσι να δυσκολευτεί στην ανάγνωση.

3. Πώς να μετατρέψετε ένα αρχείο Word σε αρχείο PDF;

Είναι απλούστατο. Αν έχετε σε Word το βιογραφικό σας, πατήστε πάνω δεξιά το κουμπί Αρχείο και μετά το κουμπί Αποθήκευση αντιγράφου. Θα σας ανοίξει αυτό το παράθυρο:

Εδώ εσείς μπορείτε να διαλέξετε σε ποια μορφή θα αποθηκεύσετε το αντίγραφο: Επιλέξτε PDF, πατήστε Αποθήκευση και είστε έτοιμοι.

Image courtesy of Lindsay Henwood

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα

Θες να ενισχύσεις το βιογραφικό σου;

Στείλε μας ένα μήνυμα