Πώς να προσελκύσετε ταλαντούχο προσωπικό στον Τουρισμό

hiring-in-tourism

Share This Post

…και πώς ο κλάδος της Φιλοξενίας μπορεί να ωφεληθεί από μια σωστή στρατηγική Employer Branding.

Ανήκετε σε έναν από τους δυσκολότερους κλάδους όσον αφορά τη στελέχωση, αυτή είναι η ηχηρή πραγματικότητα στον Τουρισμό. Τα στοιχεία το επιβεβαιώνουν: το 2023, μία στις πέντε θέσεις εργασίας δεν καλύφθηκε, με επιπτώσεις  στην εύρυθμη λειτουργία ξενοδοχείων και καταλυμάτων (στοιχεία του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος). Σε κανονικούς αριθμούς, μιλάμε για 53.229 κενές θέσεις εργασίας. Κι εφόσον για φέτος (2024) οι αφίξεις εκτιμάται ότι θα κυμανθούν σε υψηλά επίπεδα, 4% υψηλότερα σε σχέση με το 2019 (πρόσφατη έρευνα «Τάσεις του Επιχειρείν» της Εθνικής Τράπεζας), η ανάγκη για εργατικό δυναμικό θα είναι υψηλότερη. Αν δούμε λίγο πιο μακριά, 

Το χάσμα είναι ορατό: Οι ανάγκες των επιχειρηματιών του Τουρισμού βαίνουν αυξανόμενες, ενώ η προσφορά σε εργαζομένους δεν ακολουθεί.

Ποιοι είναι οι πιθανοί λόγοι

Πριν μιλήσουμε για λύσεις, η ενδοσκόπηση του Τουρισμού είναι απαραίτητη για να εντοπιστούν όλα τα pain points. Φυσικά, έχουν “κατηγορηθεί” ως κύριοι λόγοι της δυσκολίας στελέχωσης, παράγοντες όπως η εποχικότητα, το job hopping των εργαζομένων, το υψηλό turnover rate (το ποσοστό εργαζομένων που εγκαταλείπουν μια εταιρεία σε μια δεδομένη σεζόν), αλλά και οι μη ικανοποιητικές συνθήκες εργασίας/διαμονής για μέρος των εργαζομένων. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν και άλλοι λόγοι που στερούμαστε ταλαντούχου προσωπικού. Τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν έχουμε εστιάσει καθόλου στην ανάπτυξη ταλέντου και στην εξέλιξη δεξιοτήτων.

ενώ παράλληλα έχουμε χαμηλά ποσοστά απορρόφησης αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στον τουρισμό. Το τουριστικό μας «προϊόν» είναι ανταγωνιστικό, το εργοδοτικό μας όμως προφίλ δεν λειτουργεί ως μαγνήτης ταλέντων (“talent magnet”).

Η βαρύτητα του Employer Branding στη Φιλοξενία

Για τη σημασία του Employer Branding στο σημερινό περιβάλλον έχουμε ήδη μιλήσει: σας βοηθάει να αναδεικνύετε σωστά το εργοδοτικό προφίλ σας ώστε όχι μόνο να προσελκύετε περισσότερους και ικανότερους υποψηφίους, αλλά και να τους διατηρείτε στην ομάδα σας. Στον κλάδο της Φιλοξενίας όπου η εμπειρία δείχνει αδυναμίες τόσο στην προσέλκυση όσο και στη διατήρηση εργαζομένων, μια σωστή στρατηγική Employer Branding, αποκτά πολύ μεγαλύτερη αξία. Στην έρευνα Hospitality Industry Benchmarking 2023, που διεξήγαγε η ομάδα του Employer Branding Solutions του kariera.gr, λάβαμε απαντήσεις που σκιαγραφούν με έντονα χρώματα το τοπίο:

  • Το 67,3% των συμμετεχόντων θα έφευγαν από μια θέση λόγω δυσάρεστου εργασιακού περιβάλλοντος.
  • Το 68,8% των συμμετεχόντων βασίζουν την επιλογή εργοδότη στην αμοιβή και τις παροχές, ενώ μόλις 15,4% των εργοδοτών παρουσιάζουν τις παροχές τους τόσο στο εταιρικό όσο και στο career site τους.

Συμπέρασμα: η καλή σας φήμη και η δημιουργία μιας θετικής εμπειρίας υποψηφίου και εργαζομένου (candidate & employee experience), παίζει σημαντικό ρόλο. Αλλά εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει το να επικοινωνείτε (μέσα από τις αγγελίες σας, μέσα από τη διαδικτυακή εργοδοτική παρουσία σας, κ.λπ.) την ανταγωνιστικότητα των παροχών σας.

Τακτικές ενίσχυσης του Employer Branding στη Φιλοξενία

Η ομάδα του Employer Branding Solutions θα σας βοηθήσει να χαράξετε τη δική σας εξατομικευμένη στρατηγική Employer Branding. Το τι ακριβώς χρειάζεστε θα εξαρτηθεί από πλήθος παραγόντων: από το τι είδους επιχείρηση φιλοξενίας-τουρισμού θέλετε να αναπτύξετε, το τι μέγεθος και τι δυναμική έχει, σε ποιο γεωγραφικό μέρος βρίσκεται, ποιες θέσεις εργασίας μένουν κενές συνήθως (π.χ. Εξυπηρέτηση πελατών; Service; Υπάλληλοι υποδοχής; Προσωπικό καθαριότητας; Υπάλληλοι εστίασης; Πωλητές; Marketing;). Προκειμένου να εστιάσουμε αλλά και να εστιάσετε στις δικές σας ανάγκες, μπορούμε να δούμε μερικές συνήθεις ερωτήσεις για να διαπιστώσετε πόσο εναρμονισμένοι είστε με τις τάσεις του Employer Branding στον κλάδο σας.

 Σκεφτείτε:

  • Ποια είναι η online παρουσία σας; Οι υποψήφιοι εργαζόμενοι βρίσκουν εύκολα πληροφορίες για εσάς και την εργοδοτική κουλτούρα σας;
  • Έχετε ένα ισχυρό EVP (Employee Value Proposition); Δηλαδή είναι σαφές το πώς διαφοροποιείστε ως εργοδότης αλλά και τι προσφέρετε στους εργαζομένους σας σε αντάλλαγμα για την εργασία τους;
  • Προσφέρετε δυνατότητες εξέλιξης στους εργαζομένους σας;
  • Συμμετέχετε σε διοργανώσεις που στοχεύουν στο matching εργοδοτών και εργαζομένων; (όπως οι Ημέρες Καριέρας Τουρισμού του kariera.gr)
  • Απευθύνεστε και σε ξένους υποψηφίους εργαζομένους; Όπως έχει δηλώσει και ο Νίκος Χαλκιαδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, κάτι τέτοιο δεν αλλοιώνει τη φυσιογνωμία της ελληνικής φιλοξενίας αν οι θέσεις που παρέχετε δεν αφορούν την πρώτη γραμμή ξενοδοχειακής αλυσίδας.
  • Επίσης, έχετε συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματα; Είδαμε πιο πάνω ότι είναι πολύ χαμηλό το ποσοστό απορρόφησης από ιδρύματα σπουδών: μήπως θα ωφελούσε να ενισχύσετε τη συνεργασία σας με γραφεία σταδιοδρομίας;

Εξετάζοντας παραμέτρους όπως οι παραπάνω, είστε ήδη ένα βήμα πιο κοντά στην προσέλκυση-απόκτηση-διατήρηση των «ταλέντων» που χρειάζεστε. Με τη συμβολή της ομάδας Employer Branding Solutions θα ισχυροποιήσετε το προφίλ και τη φήμη σας, βελτιώνοντας τα σημεία στα οποία ενδεχομένως υστερείτε.

Μην το αναβάλλετε. Κάντε σήμερα μια συζήτηση με την ομάδα Employer Branding Solutions. Συμπληρώσετε τη φόρμα και ένας/μία από εμάς θα επικοινωνήσει σύντομα μαζί σας!

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα

Θες να ενισχύσεις το βιογραφικό σου;

Στείλε μας ένα μήνυμα