Μπορεί ένα career site να αυξήσει τη δεξαμενή υποψηφίων μου; #EmployerBranding

Share This Post

Increase candidate pool

Share This Post

Μια ιστοσελίδα που απευθύνεται αποκλειστικά σε δυνητικούς υποψηφίους, μπορεί να γίνει ένα εξαιρετικό εργαλείο στα χέρια της εταιρείας σας. Ας δούμε γιατί.

Ενώ παλιότερα δεν ήταν κάτι σύνηθες, πλέον τα career sites κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις επιχειρήσεις, στον αγώνα προσέλκυσης υποψηφίων. Υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό: 

  • ένα career site δείχνει ποιος είστε ως εργοδότης, αντικατοπτρίζοντας τη μοναδικότητα του employer brand σας, 
  • αποτελεί το πιο επίσημο μέσο αναζήτησης ταλαντούχων υποψηφίων,
  • είναι βασικός δίαυλος επικοινωνίας ανάμεσα σε εσάς και τους μελλοντικούς εργαζομένους και συνεργάτες σας,
  • στοχεύει στο πιο δυναμικό κοινό υποψηφίων, τους ενεργητικούς υποψηφίους, εκείνους που ψάχνουν ενεργά για μια νέα εργασιακή ευκαιρία, και κυρίως σε αυτούς που ενδιαφέρονται συγκεκριμένα για την εταιρεία σας,
  • σας βοηθά να δημιουργήσετε μια δεξαμενή υποψηφίων, ένα talent pool, για κάθε ανάγκη στελέχωσης των ανοικτών θέσεών σας.

Αν το σκεφτούμε πιο απλά, εάν το βασικό εταιρικό σας site είναι ένα σπίτι, τότε το career site είναι ο χώρος υποδοχής για τον υποψήφιο. Είναι ο χώρος που τον ενδιαφέρει άμεσα, καθώς περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για αίτηση σε εργασία, και ο εργοδότης θα πρέπει να βρει τρόπο να τον κάνει να νιώσει άνετα και να αφιερώσει τον χρόνο του. Ειδικά σε ό,τι αφορά τον χρόνο, το 60% των υποψηφίων της αγοράς είναι πιο πιθανό να εγκαταλείψουν τη διαδικασία αίτησης αν είναι πολύπλοκη ή χρονοβόρα, το οποίο είναι σημαντικό ποσοστό ταλέντων που χάνεται από το Talent Pool του εργοδότη. (Zety). 

H διαδικασία της αίτησης δεν αφορά μόνο το πόσο εύκολο είναι για τον υποψήφιο να βρει το career site, αλλά και πόσο εύκολα θα μπορέσει να αναζητήσει τις βασικές πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν. Ως consultants στο kariera.gr έχουμε συναντήσει πολλές φορές, για παράδειγμα, τις παροχές που προσφέρει ένας Εργοδότης σε λάθος πεδίο, έχουμε βρει πληροφορίες να επαναλαμβάνονται ή ελλιπείς ενότητες, ή ακόμα… δεν βρίσκουμε τις ανοιχτές θέσεις εργασίας αλλά έναν άδειο χώρο με μήνυμα «Στείλτε μας το βιογραφικό σας». 

Ενώ ένα εταιρικό site είναι λογικό να έχει πολλή πληροφορία (για προϊόντα, υπηρεσίες κ.λπ.) και πολύπλοκη δομή, ένα career site πρέπει να είναι όσο πιο “τακτοποιημένο”, ξεκάθαρο και απλό γίνεται.

Τι πιστεύουν οι υποψήφιοι για τα career sites;

Σύμφωνα με τις έρευνες της ομάδας του Employer Branding Solutions σε υποψήφιους σε 3 μεγάλα industries (της Τεχνολογίας, της Λιανικής και των Call Centers)

  • Περίπου 60% των υποψηφίων δήλωσαν ότι όταν ψάχνουν για νέες ευκαιρίες εργασίας, η πρώτη τους κίνηση είναι να κοιτάξουν στο career site της εκάστοτε εταιρείας. 
  • Οι περισσότεροι επίσης (~60%) δήλωσαν πως είναι λίγο ως καθόλου πιθανό να κάνουν αίτηση σε μία εταιρεία που δεν έχει καμία πληροφορία στο career site της.
  • Σε ένα μικρότερο ποσοστό (~35%) οι υποψήφιοι και των τριών industries μάς ανέφεραν ότι αναζητούν μέσα στο career site κυρίως πληροφορίες για τις Παροχές, την Εταιρική Κουλτούρα και την Ομάδα της εταιρείας που τους ενδιαφέρει. 

Ένας υποψήφιος μπορεί να επισκεφτεί ένα career site για να αναζητήσει και άλλες πληροφορίες, εκτός από τις Ανοιχτές Θέσεις Εργασίας.

Τι ορίζεται ως «ολοκληρωμένο» career site όμως; 

Τα 8 συστατικά που χρειάζεται κάθε ολοκληρωμένο career site είναι: 

  1. Το Όραμα και οι Αξίες της εταιρείας: για να γνωρίζει ο υποψήφιος αν συμβαδίζουν με τις δικές του.
  2. Οι Παροχές και οι Αποδοχές: τι παρέχει ο Εργοδότης σε οικονομικό επίπεδο και μη.
  3. Οι Ευκαιρίες Εξέλιξης και Ανάπτυξης: τα βήματα που ακολουθεί η εταιρεία για να εξελίξει και να αναπτύξει τους ανθρώπους της. 
  4. Η Εταιρική Κουλτούρα: είναι ελκυστική η εργασιακή καθημερινότητα, τα γραφεία και οι δράσεις που πραγματοποιεί η εταιρεία για τους ανθρώπους της; 
  5. Job Alert ή ενότητα Join Talent Pool: με στόχο τη δημιουργία engagement του υποψηφίου με τον εργοδότη για πιθανές μελλοντικές θέσεις εργασίας.
  6. Εύκολη πρόσβαση: για να μπορεί να το βρει εύκολα ο υποψήφιος από την Αρχική Σελίδα (Homepage) και να αναζητήσει τις θέσεις που επιθυμεί. 
  7. Οργάνωση των θέσεων εργασίας: κατηγοριοποίηση ανά τομέα ή ανά τμήμα της εταιρείας, ώστε ο υποψήφιος να αφιερώσει λιγότερο χρόνο και να μην εγκαταλείψει την αναζήτηση.
  8. Applicant Tracking System: η ύπαρξη ενός συστήματος διαχείρισης υποψηφίων διευκολύνει το κομμάτι της αίτησης με βιογραφικό.

Πόσο attractive είναι μια διαδικασία υποβολής αίτησης σε θέση εργασίας που ολοκληρώνεται σε 1-3 βήματα ή απαιτεί μόνο 1-5 υποχρεωτικά πεδία; Η απάντηση είναι «πολύ» και σε αυτό θα πρέπει να εστιάσει την προσοχή του ο κάθε Εργοδότης. 

Γιατί να επενδύσει ο Εργοδότης σε ένα career site;

Ένα καλά δομημένο career site είναι μια αποδοτική επένδυση για κάθε εργοδότη. Είναι μια επένδυση που μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό σας να αναπτυχθεί, στοχεύοντας, προσελκύοντας και αποκτώντας τους κατάλληλους υποψηφίους που χρειάζεστε.

4 επιμέρους λόγοι για να επενδύσει ένας Εργοδότης στο career site του:

  • Ένα πλήρες και δομημένο career site μπορεί να μειώσει το κόστος της πρόσληψης υποψηφίων (cost-per-hire), καθώς όλες οι θέσεις και πληροφορίες περιλαμβάνονται σε ένα σημείο. Επίσης, ο Εργοδότης έχει τον έλεγχο όλης της διαδικασίας εύρεσης υποψηφίων, δημοσιεύοντας άμεσα θέσεις εργασίας, προγραμματίζοντας συνεντεύξεις κ.λπ.
  • Μπορεί να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος που απαιτείται για μία πρόσληψη (time-per-hire). Ουσιαστικά μιλάμε για τον χρόνο μεταξύ της πρώτης επικοινωνίας με τον υποψήφιο μέχρι την προσφορά ή την απόρριψη του υποψηφίου για μια θέση εργασίας. Να σημειώσουμε, επίσης, ότι το 57% των υποψηφίων χάνουν το ενδιαφέρον τους όταν η όλη διαδικασία παίρνει πολύ χρόνο (TalentLyft).
  • Ο Εργοδότης έχει τη δυνατότητα να χτίσει τη δική του βάση υποψηφίων (Talent Pool build-up). Μέσω ενός οργανωμένου career site που περιλαμβάνει ένα Applicant Tracking System (ATS), το HR μπορεί να έχει καταγεγραμμένους τους υποψηφίους και να επικοινωνεί μαζί τους όταν υπάρχουν ανοίγματα σε θέσεις εργασίας.
  • Πλέον το 90% των υποψηφίων πραγματοποιούν νέες αιτήσεις για εργασία από το κινητό ή το tablet τους (AIHR). Ένα career site όταν μάλιστα είναι mobile-optimized, είναι ο κατεξοχήν ιδανικός χώρος για αιτήσεις μέσα από φορητές συσκευές, εύκολα και γρήγορα!

Δημιουργώντας ένα career site, σε κάθε βήμα ο Εργοδότης θα πρέπει να αναρωτηθεί 3 πράγματα: 

  • Είναι ελκυστικό το career site μου για τον υποψήφιο; 
  • Αντανακλάται η εικόνα μου ως Εργοδότης μέσω του career site μου;
  • Μπορώ να αυξήσω το Talent Pool των υποψηφίων μου; 

Μέσα από τη νέα συμβουλευτική υπηρεσία του kariera.gr, Career Site Optimization, μπορούμε να σας βοηθήσουμε να αξιολογήσετε το career site σας, πραγματοποιώντας ταυτόχρονα μια συγκριτική αξιολόγηση του κλάδου σας. Κλείστε σήμερα ένα ραντεβού με ένα σύμβουλο από την ομάδα Employer Branding Solutions εδώ!

Από την Employer Branding Solutions, Associate Consultant, Βάσια Κουτσιανά

Subscribe To Our Newsletter

Get updates and learn from the best

More To Explore

Do You Want To Boost Your Resume?

Drop us a line and keep in touch